مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران مطرح کرد؛

کاهش مراکز اهدای خون در پایتخت/تأمین ۳۰ درصد خون از سایر استان‌ها

1401/02/08 - 13:55 - کد خبر: 62073 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، خواستار کمک به توسعه زیرساخت ها و افزایش نیروی انسانی شد.

به گزارش نصر، مصطفی جمالی، در حاشیه حضور استاندارد تهران در مرکز انتقال خون وصال، با تاکید بر افزایش تخت‌های بیمارستانی در سال‌های اخیر و حضور تعداد زیاد بیماران از استان‌های مختلف در پایتخت، اظهار کرد: با وجود روند افزایشی توسعه بیمارستان‌ها، اما تعداد نیروی انسانی در انتقال خون استان تهران با کاهش مواجه شده و همین مسئله باعث کاهش مراکز اهدای خون پایتخت در ۱۰ سال گذشته شده است به طوری که ۳۰ درصد خون مورد نیاز بیمارستان‌های استان تهران از طریق استان‌های دیگر تأمین می‌شود.
وی اضافه کرد: در استان تهران فقط در مرکز وصال شیرازی، ظرفیت ذخیره سازی و توزیع خون برای بیش از یک صد 60 بیمارستان و مراکز درمانی داریم که برای پدافند غیرعامل نیاز به توسعه و گسترش زیرساخت‌ها در نقاط دیگر استان داریم تا توزیع خون بیمارستان‌ها با سرعت بیشتری صورت بگیرد.
جمالی، ضمن درخواست افزایش جذب نیروی انسانی و همچنین افزایش بودجه انتقال خون استان تهران برای بهبود وضعیت خدمات رسانی به بیماران و مراکز درمانی، خاطرنشان کرد: از اینکه استاندار تهران برای پیگیری مشکلات انتقال خون عزم جدی دارند، بسیار خرسندیم و امیدواریم این حمایت‌ها و توجه ویژه به شاهراه حیاتی نظام سلامت پایتخت، موجب تحقق اهداف ما در خودکفایی پایتخت برای تأمین خون و فرآورده‌های خون مورد نیاز بیمارستان‌ها شود.
مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: یک زمین ۱۵ هزار متری در شهر پرند، در اختیار ما قرار گرفته و قصد داریم که با کمک یک خیّر سلامت و در بازه زمانی یک ساله مرکز اهدای خون پرند را افتتاح کنیم و این روند را با کمک استاندار تهران در شهرستان‌هایی همچون پردیس، اسلامشهر و بهارستان ادامه خواهیم داد.
بنابراین گزارش، محسن منصوری استاندار تهران، ضمن تقدیر از زحمات و عملکرد جهادی کارکنان انتقال خون، خاطرنشان کرد: مسئله اهدای خون یک مسئله حیاتی برای نظام سلامت و پدافند غیرعامل است که باید برای حل مشکلات و کمبودهای زیرساختی و تأمین منابع انسانی مورد نیاز تلاش کنیم.
وی با تاکید بر توسعه مراکز اهدای خون در شهرستان‌های تابعه برای تأمین خون مورد نیاز بیماران و مراکز درمانی پایتخت گفت: باید فضاهای مناسب برای استقرار مرکز اهدای خون با همکاری فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها ایجاد شود و افزایش مراجعات بیماران و رشد تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان تهران باعث شده است که برای توسعه زیر ساخت‌ها و افزایش نیروی انسانی پیگیری جدی کنیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.
منصوری با تقدیر از اجرای پویش نذر خون و ضرورت فرهنگ سازی این کار نجات بخش در جامعه گفت: ثواب اهدای خون خود را در این روزهای آخر ماه مبارک رمضان به روح مطهر سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی تقدیم می‌کنم و امیدوارم این مشارکت‌های خیرخواهانه مردم زمینه ساز نجات و زندگی دوباره بیماران شود.
انتهای پیام/
کاهش مراکز اهدای خون در پایتخت/تأمین ۳۰ درصد خون از سایر استان‌ها خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار