خبر/

سه ارگان بانوی زنجانی به نیازمندان اهدا شد

1398/08/20 - 16:39 - کد خبر: 6204 نسخه چاپی

نصر: با اهدای کبد، کلیه ها و نسوج یک بیمار مرگ مغزی که در بیمارستان امام حسین(ع) تامین اجتماعی شهر زنجان بستری شده بود، بیست و سومین اهدای عضو طی سال جاری به بیماران نیازمند در استان زنجان ثبت شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان امروز در گفت و گویی اظهار داشت: "معصومه رسولی" ۳۶ ساله به علت سکته قلبی، دچار مرگ مغزی و در بیمارستان  امام حسین(ع)  شهر زنجان  بستری شده بود.

شهریار اماموردی افزود: پس از اطلاع از مرگ مغزی این بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.

وی اضافه کرد: پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد.

اماموردی یادآورشد: طبق برآوردهای انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد.

وی  اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۰ مورد بیمار مرگ مغزی در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد  ۲۳ مورد به اهدای عضو و چهار مورد عدم رضایت در اهدای عضو وجود داشت و ۱۵ مورد از موارد شناسایی شده نیز قابلیت اهدای عضو نداشتند.

این مسئول ادامه داد: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گفته اماموردی، از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو، ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ - شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس httℵs://↔h↓ℜ.c↔nt↔r جهت اخذ کارت اهدای عضو است.

شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام/

سه ارگان بانوی زنجانی به نیازمندان اهدا شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار