برگزاری رقابت های اینوتکس پیچ شمال غرب کشور در ارومیه/ شرکت دانش بنیان تبریزی در سکوی برگزیده ها 

1401/02/08 - 10:54 - کد خبر: 62031 نسخه چاپی

نصر: پنجمین دوره از رقابت های استارتاپی اینوتکس پیچ ۲۰۲۲ شمال غرب کشور در ارومیه با حضور ۲۱ تیم از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل با معرفی نفرات برتر در مرحله استانی برگزار شد. 

به گزارش نصر، اینوتکس پیچ یکی از رویدادهای جانبی نمایشگاه اینوتکس 2022 است که برای پنجمین سالِ متوالی رقابتی بزرگ بین استارتاپ‌های سراسر کشور را برگزار می‌کند، مرحلۀ نخست این رقابت‌ها از دی ماه 1400 تا اردیبهشت ماه سال 1401 در شهرهای شیراز، قم، زنجان، تهران، کرمانشاه و سمنان و ارومیه برگزار و ایده‌های برتر هر شهر به انتخاب داوران محلی مشخص شد. 
در ادامه از استارتاپ های برگزیده شده در مرحله مقدماتی (۲ الی ۳ استارتاپ از هر شهر) به منظور حضور در نمایشگاه اینوتکس 2022 و نیز شرکت در رقابت‌های نیمه‌نهایی و نهایی دعوت به عمل می‌آید که در این مرحله، استارتاپ‌ها ضمن بهره‌مندی از فرصت حضور در دوره‌ی پیش-شتابدهی مخصوص اینوتکس، امکان بهره‌مندی از خدمات ویژه (از قبیل فضای کار اشتراکی رایگان، خدمات مربوط به سیستم‌های پرداخت آنلاین و …) را به منظور توسعه کسب‌وکار و آمادگی بیشتر برای شرکت در رقابت نهایی را خواهند داشت. 


 
این گزارش حاکی است، ۴۳ طرح از آذربایجان غربی، ۲۳ طرح آذربایجان شرقی و ۲۱ طرح نیز از استان اردبیل به این رویداد ارسال شدند و در پایان از هر استان 1 طرح به مسابقات کشوری که در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در تهران برگزار خواهد شد، راه یافتند. 
در اینوتکس پیچ شمال‌غرب کشور، پس از رقابت شرکت های استارت آپی و با نظر هيات داوران؛ شرکت "فرتاک ناژو" از استان اردبیل رتبه اول، "رایان پلیمر آرتا" از آذربایجان شرقی رتبه دوم و "آلتین پرینت" از  آذربایجان غربی سوم را کسب کردند و این سه تیم برتر پس از ارزیابی‌ها، ضمن برخورداری از تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی، وارد مرحله رقابت کشوری می‌شوند. 
این گزارش می افزاید، "شرکت رایان پلیمر آرتا" که پیش از این تولید کننده بومی محصول پلیمر پلی لاکتیک اسید در آذربایجان شرقی بود، امسال با تولید "لاکتیک اسید" که ماده اولیه ساخت پلیمر زیست تخریب پذیر ذکر شده است، به زمره شرکت های موفق دانش بنیان استان پیوست. 
"صابر بایرامزاده حقیقی" و "غزاله اصل قنبرنژاد" بنیان گذاران این شرکت دانش بنیان موفق، در گفتگو با "نصر" با اشاره به اینکه "رایان پلیمر آرتا" با هدف تولید پلیمر های زیست تخریب پذیر در سال ۱۳۹۸  این شرکت را تاسیس شد، گفتند: این محصول که "لاکتیک اسید" نام دارد برای اولین بار در منطقه خاورمیانه توسط شرکت ما تولید شد، این محصول علاوه بر کاربرد در تولید پلیمر تخریب پذیر که جایگزین پلیمرها و پلاستیک های پتروشیمیایی است، در صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی و دارویی نیز مصرف دارد. 


 
وی با بیان اینکه علاوه بر تولید این محصولات که قدم بزرگی برای حفظ محیط زیست است، گفت: واردات این محصول به طور میانگین بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار خروج ارز را در پی داشت که به دلیل عدم وجود تولید کننده داخلی شاهد خلاء بزرگی در بازار بودیم، اما حال با تولید بومی این محصول این مشکل بازار را حل کردیم. 
وی افزود: در حال حاضر تجهیزاتی که برای تولید این محصولات مورد نیاز است،‌ نیز توسط متخصصین شرکت طراحی و ساخته شده است. 
شایان ذکر است، رقابت استارتاپی و نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ با همکاری پارک پردیس و حمایت مالی پست بانک ایران از ۲۰ لغایت ۲۳ اردیبهشت سال جاری در پارک فناوری پردیس تهران برگزار می‌شود و شرکت "رایان پلیمر آرتا" نیز در بخش رقابت های نهایی اینوتکس پیچ نیز روی سکو می رود.
انتهای پیام/
برگزاری رقابت های اینوتکس پیچ شمال غرب کشور در ارومیه/ شرکت دانش بنیان تبریزی در سکوی برگزیده ها  گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار