رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر علوم پزشکی تبریز؛

نمونه‌های مشکوک به سرخک در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است

1401/02/07 - 11:21 - کد خبر: 61982 نسخه چاپی

نصر: رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: خوشبختانه موارد مثبتی از نمونه‌های مشکوک سرخک در استان آذربایجان شرقی مشاهده نشده است.

به گزارش نصر، سیمین خیاط زاده در گفت و گوییگفت: بیماری سرخک در کشورهای همسایه شیوع یافته است و بنابراین نگرانی برای ما هم وجود دارد.
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: افراد زیر ۱۵ سال و یا سربازان با هر علائمی از بثورات جلدی باید به پزشک مراجعه کرده و تا نمونه برداری و بررسی‌های لازم انجام بگیرد.
وی افزود: خوشبختانه تاکنون موارد مثبتی از نمونه‌های مشکوک در استان آذربایجان شرقی مشاهده نشده است.
خیاط زاده گفت: البته در سال ۱۴۰۰، دو مورد مثبت وجود داشت اما از آغاز سال ۱۴۰۱، هیچ مورد مثبتی با وجود مشاهده موارد مثبت در سایر استان‌ها، موارد مثبتی در استان آذربایجان شرقی مشاهده نشده است.
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: با توجه به مراقبت‌های انجام گرفته و مراجعه به موقع مردم با مشاهده بثورات جلدی، از شیوع سرخک پیشگیری خواهیم کرد.
وی ادامه داد: مهم‌ترین توصیه برای خانواده‌ها پرهیز از حضور در مکان‌های عمومی است.
خیاط زاده گفت: واکسیناسیون سرخک جزو برنامه‌ها نیست اما خانواده‌هایی که به دلیل ترس از شیوع ویروس کرونا، به تکمیل واکسیناسیون فرزندان خود اقدام نکرده‌اند باید هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.
انتهای پیام/
نمونه‌های مشکوک به سرخک در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار