رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی اقدامی مفید برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

1401/02/07 - 10:18 - کد خبر: 61975 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: طرح پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی اقدامی مفید بوده و اینکه در ابتدای کار هشدارهایی صادر می شود می توان اقدامات لازم را انجام داده و از تحمیل هزینه های بعدی پیشگیری کرد.

به گزارش نصر، موسی خلیل الهی در اولین نشست پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی استان، اظهار داشت: باید این را قبول کنیم که زمین به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده است و چون ارزش افزوده بالایی نسبت به دیگر کالاها دارد ناخواسته افراد متعددی را به سمت خود جذب میکند و افراد برای رسیدن به منافع خود به ترفند های مختلفی متوسل می شوند.
وی با اشاره به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه شهرداری ها، بیان کرد: شهرداری ظرفیت بزرگی دارد اما بیشترین آسیب در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز بوده که اتفاق می افتد و ساختمان های فاقد هرگونه کیفیت ساخته شده و به فروش می رسد و سودهایی کلانی به جیب افراد متخلف می رود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: روش های فعلی مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرداری پاسخگو نیست و شهرداری در این حوزه موفق نبوده و علیرغم وجود کارکنان متعدد در این حوزه و صرف هزینه های کلان به نتیجه مطلوب نمی رسد.
وی خاطرنشان کرد: بحث پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی اقدامی مفید بوده و اینکه در ابتدای کار هشدارهایی صادر می شود می توان اقدامات لازم را انجام داده و از تحمیل هزینه های بعدی پیشگیری کرد
خلیل الهی با تاکید بر احصا نقاط ضعف و قوت طرح پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی، گغت: باید همه دستگاه های مرتبط پای کار باشند و با هم افزایی نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.
در ادامه این نشست احمد موقری، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه پنجره واحد زمین برنامه ای است که قوه قضائیه پیگیر آن بوده و رئیس محترم قوه قضائویه نیز بر آن تاکید دارند، ادامه داد: با تلاش و پیگیری های انجام شده این بستر آماده شده و انتظار می رود دستگاه ها ضمن اعلام آمادگی از این بستر استفاده کنند.
وی با بیان اینکه برنامه قوه قضائیه به این سمت حرکت می کند و تاکید بر این است تا دستگاه ها در رابطه با پایش آنلاین اقدام کنند، ادامه داد: مجموعه های مرتبط در کنار اقداماتی که انجام داده اند باید با برنامه ریزی های لازم بهره مندی از این بستر را فراهم کنند.
انتهای پیام/
پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی اقدامی مفید برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  محمدحسین عبادوپر   2 سالها پیش  

والا همش دروغه مثل همیشه،همسایه مامجوزسه طبقه رو از شهرداری گرفته هفت طبقه زده،یکبارهم دیوار ازطبفه هفتم بادزدریخیت کم مونده بریزه روسرپسرم
پژوهشیار