رئیس دانشگاه تبریز:

امروزه کشوری توسعه یافته است که در زمینه اقتصاد دانش بنیان گام‌های موثری بردارد

1401/02/06 - 11:43 - کد خبر: 61936 نسخه چاپی

نصر:  رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به تاثیر مولفه‌های اقتصاد دانش بنیان بر رشد و توسعه پایدار اقتصادی کشورها، گفت: امروزه کشوری، توسعه یافته و پیشرفته‌تر است که درزمینه اقتصاد دانش بنیان گام‌های موثری برداشته باشد.

به گزارش نصر، صفر نصراله زاده در جلسه ستاد دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی آذربایجان شرقی، برنامه ریزی و حرکت در راستای فرمایشات رهبر معظم  برای تحقق شعار سال را وظیفه همه مسئولان و دستگاه‌ها دانست و گفت: دانشگاه تبریز به عنوان یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر و با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، با برنامه ریزی و تدوین برنامه‌های مختلف و با بسیج تمامی امکانات در تحقق شعار سال تلاش خواهد کرد.
رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی و در این میان شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و مراکز نوآوری، نقش مهم و تعیین کننده ای در توسعه و رشد اقتصاد دانش بنیان دارند، بیان کرد: با برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین شناساسی ظرفیت‌های کشور و استان‌ها در این خصوص می توان حرکت تاثیرگذاری را در شکوفایی و پیشرفت کشورمان انجام داد.  
وی در ادامه آسیب شناسی موانع، برنامه ریزی و همکاری همه دستگاه ها را برای تحقق شعارسال«تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» ضروری بیان کرد و افزود: ما باید به دنبال راهکارهای عملی و عملیاتی با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود در این راستا حرکت کنیم.
عبدالرضا فلاح، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان نیز در این نشست ضمن ارایه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در راستای  تحقق شعار سال در استان، گفت: در همین زمینه چعار کمیته (مراکز آموزش عالی، صنعت و معدن، کشاورزی، خدمات و فناوری اطلاعات) تشکیل شده و سایر کمیته‌ها نیز با توجه به نیاز کار در آینده تشکیل خواهند شد.
وی افزود: وظیفه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این خصوص خیلی مهم و سنگین است و برای رسیدن به اهداف تعیین شده هم سازماندهی کارها، همکاری و برنامه ریزی با توجه به پتانسیل های هر دستگاه ضروری است و استانداری نیز در حد توان از همه دستگاه‌ها حمایت و پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهد داد.
مشاور استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان اضافه کرد: برای توسعه و رشد اقتصاد دانش بنیان نیازمند اکوسیستم پایدار با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها هستیم که در این زمینه نیز دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بازیگران اصلی آن به شمار می‌روند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، جلسه ستاد دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی آذربایجان شرقی با حضور برخی روسا و معاونان آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مدیران برخی دستگاه‌ها به منظور بررسی و ارزیابی راهکارهای عملیاتی تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» برگزار شد.
انتهای پیام/
امروزه کشوری توسعه یافته است که در زمینه اقتصاد دانش بنیان گام‌های موثری بردارد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار