رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی:

مجوز طرح توسعه شرکت مولیبدن مس آذربایجان با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیون یورو صادر شد

1401/02/05 - 22:18 - کد خبر: 61917 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: مجوز طرح توسعه شرکت مولیبدن مس آذربایجان با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیون یورو و تولید محصول دانش بنیان صادر شد.

به گزارش نصر، صابر پرنیان روز دوشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان، اظهار کرد: اولین و بزرگترین واحد تولید کربنات کلسیم رسوبی خاورمیانه با هدف رفع نیاز واردات و تکمیل زنجیره تامین و بزرگترین واحد تولید کربنات کلسیم رسوبی خاورمیانه با سرمایه گذاری ۱۲ میلیون یورو در شهرستان اهر ایجاد می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: محصول نهایی و دانش بنیان تولیدی در این واحد منطبق بر سیاست های اصلی دولت سیزدهم و وزارت صمت مبنی بر ایجاد ارزش افزوده بالا از منابع معدنی است.
وی با اشاره به اینکه کربنات کلسیم رسوبی ۱۰ برابر آهک هیدراته داررای ارزش افزوده است، ابراز امیدواری کرد: با تولید این محصول ضمن رفع نیاز صنایع داخلی و جلوگیری از واردات، زمینه اشتغال ۶۰ نفر از جوانان منطقه نیز فراهم شود.
پرنیان گفت: با بهره‌برداری از این طرح، ۳۰ درصد نیاز داخل کشور از جمله صنایع کاغذسازی تامین خواهد شد.
«سید جلال عطایی» مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان نیز در این دیدار گزارشی از آخرین فعالیت‌های شرکت و موفقیت های سال نخست بهره برداری از کارخانه آهک هیدراته اهر را ارائه کرد و گفت: خودکفایی صنعت مس شمالغرب کشور در تامین آهک هیدراته مورد نیاز خود، از دستاوردهای این مجموعه بوده و با احداث کوره فاز ۲ کلسیناسیون، ظرفیت تولید کارخانه ارتقا خواهد یافت و در نهایت با تولید PCC شرایط برای جلوگیری از واردات این محصول دانش بنیان فراهم می شود.
انتهای پیام/
 مجوز طرح توسعه شرکت مولیبدن مس آذربایجان با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیون یورو صادر شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار