خبر/

عبور بازرگانی مس از خرید به کرسی ساخت

1401/02/05 - 20:07 - کد خبر: 61913 نسخه چاپی

نصر: سخاوت خیرخواه، معاون بازرگانی منطقه آذربایجان صنایع مس و عضو هیات مدیره شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی با اشاره به اینکه بازرگانی مس از دپارتمان خرید عبور کرده و در کارگاههای ساخت فناور و دانش بنیان به دنبال تامین قطعات از طریق ساخت داخل است، گفت: در طی ۱۰ سال اخیر بالغ بر ۷ هزار قطعه مورد استفاده مجتمع مس سونگون بومی سازی شده است و این یعنی پیشران بودن مس در لبیک به نامگذاری سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری.

به گزارش نصر، وی در این گفتگو خلاصه عملکرد سال گذشته بازرگانی مس سونگون را چنین بیان کرد: در سال 1400 به ميزان پنج هزار و 605 ایتم کالا براي تامين نياز خط توليد مجتمع مس سونگون از طريق شركت خدمات بازرگاني معادن و فلزات غيرآهني خريداري شده  و اين كالاها با تناژ 99 هزار تن در قالب ۶۴۲۹ کامیون و یا محموله بار به سونگون ارسال شده است.
وی افزود: سال 1400 برای سونگون ۱۰۰۵ قطعه از محل ساخت داخل تامین شده است كه اين عملكرد درخشان تامين اقلام از منطقه نشان مي دهد سهم ساخت منطقه اذربایجان از ۱۲ درصد در سال ۹۵ به ۵۷ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است.
خیرخواه ادامه داد: مجتمع مس سونگون حركت جهادي ساخت داخل را از سال 91 شروع كرده و در طي 10 سال اخير 7154 قطعه و تجهيز مورد نياز خود را از طريق ساخت داخل تامين كرده است. اواخر سال 98 با سياستگذاري؛ استفاده از ظرفيت شركت هاي دانش بنيان و فناور را در دستور ويژه كارگروه توسعه ساخت داخل قرار داده و و در اين حركت جهادي، 1151 آيتم كالاي خريد خارجي را در فرآيند مهندسي معكوس؛ ساخت و تامين داخلي وارد كرده كه تا کنون ۶۵ درصد اين قطعات به همت مهندسين داخلي و وحدت مهندسي در تيم فني و بازرگاني در داخل، ساخته شده و مورد بهره برداري قرار گرفته است.  
وی یادآور شد: همكاري با شركت هاي دانش بنيان، مراكز رشد، پارك هاي علم و فناوري، دانشگاهها و شركت هاي صنعتي سازنده قطعات با استراتژي تمركز بر منطقه، جزو برنامه هاي كليدي و محوري بازرگاني سونگون بوده است.
انتهای پیام/
عبور بازرگانی مس از خرید به کرسی ساخت نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار