خبر/

بیشترین سهمیه حج به کدام کشور رسید؟

1401/02/05 - 17:07 - کد خبر: 61910 نسخه چاپی

نصر: از میان ۸۵۰ هزار زائر خارجی که امسال به حج خواهند رفت، کشور اندونزی حدود ۱۲ درصد از سهمیه کل حج را به خود اختصاص داده است.

به گزارش نصر، بر اساس اعلام وزارت عمره و حج عربستان، میزان سهمیه کشورهای مختلف برای حضور در مراسم حج ۲۰۲۲ اعلام شد و کشور اندونزی با ۱۰۰ هزار و ۵۱ نفر، بالاترین سهمیه حج تمتع را به خود اختصاص داد و پس از آن، پاکستان با ۸۱ هزار و ۱۳۲ نفر و هند با ۷۹ هزار و ۲۳۲ زائر بیشترین حضور را در حج امسال خواهند داشت.  
بریتانیا با 12 هزار و 384 زائر، آمریکا با 9 هزار و 504 زائر و فرانسه با 9 هزارو 268 زائر در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد.  
سازمان حج و زیارت ایران نیز اعلام کرده که امسال با ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر در حج شرکت خواهد کرد.
بر اساس اعلام پیشین مقامات سعودی، امسال در مجموع یک میلیون نفر راهی مراسم حج خواهند شد که از این میان ۸۵ درصد سهمیه حج (۸۵۰ هزار نفر) به زائران خارجی اختصاص یافته است.  
وزارت حج و عمره عربستان همچنین اعلام کرده حفظ امنیت زائران حج و همچنین زائران مسجدالنبی برای دولت عربستان از اهمیت بالایی برخوردار است و این کشور می‌خواهد به «حداکثر» زائران فرصت انجام حج از سراسر جهان را بدهد.
درخواست برای انجام حج برای افراد زیر ۶۵ سال که واکسن کووید-۱۹ مورد تایید وزارت بهداشت عربستان سعودی را دریافت کرده‌اند، آزاد خواهد بود. زائرانی که از خارج از عربستان می‌آیند نیز موظفند غیر از گواهی معتبر واکسن، آزمایش PCR منفی را که در عرض ۷۲ ساعت قبل از زمان عزیمت به این کشور گرفته شده است، ارائه دهند.
همچنین مقامات سعودی از همه زائران درخواست کرده‌اند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و اقدامات پیشگیرانه لازم را برای حفظ سلامت و ایمنی خود در حین انجام مناسک حج رعایت کنند.
در سال ۲۰۲۰، عربستان مرزهای خود را برای مهار شیوع کووید-۱۹ بست و حج تنها به یک هزار زائر داخلی محدود شد. سال گذشته، وزارت حج اعلام کرد که فقط ساکنان و شهروندان مجاز به انجام حج هستند که شمار آن‌ها به دلیل تهدید سلامتی ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ به ۶۰ هزار نفر محدود شد.
مراسم حج به طور معمول میزبان حدود دو میلیون مسلمان است و سالانه ۱۲ میلیارد دلار برای عربستان سعودی درآمد دارد. مراسم حج امسال قرار است از ۱۶ تا ۲۱ تیرماه برگزار شود.  
انتهای پیام/
بیشترین سهمیه حج به کدام کشور رسید؟ خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار