نشست هفتگی سخنگوی دولت در روستای زلزله زده ورنکش؛

کمک بلاعوض دولت به زلزله زدگان آذربایجان شرقی/ خشم «زهرا» مقدس بود

1398/08/20 - 14:51 - کد خبر: 6191 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی دولت بر ضرورت مقاوم سازی خانه های روستایی تاکید کرد و اظهار داشت: مقاوم سازی ها در روستاها در چنین حوادثی خسارت ها را بسیار کمتر می کند.

به گزارش خبرنگار نصر، علی ربیعی ظهر امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران که در منطقه زلزله زده میانه برگزار شد، با ابراز همدری با خانواده های داغدار از حادثه اخیر زلزله آذربایجان شرقی، افزود: این حادثه بسیار غمبار بود و من از طرف خودم و هیات دولت برای جان باختگان طلب مغفرت می کنم، بخصوص برای دو کودک شیرین زبان که جان باختدند.

وی ادامه داد: زلزله مصیبت است و برای افراد سختی های زیادی دارد و همه در این مواقع باید در کنار هم باشند.

ربیعی گفت: باید از امدادرسانی های محلی مردم روستاها تشکر کنم که از لحظات اول حادثه به یاری همسایگان خود شتافتند، ساعتی پس از زلزله فرماندار، نیروهای ارتش و سپاه هم در منطقه حضور داشتند.

سخنگوی دولت در ادامه از جان باختن زهرا و ریحانه، دو دختر شیرین زبان روستای ورنکش عمیقا ابراز تاسف کرد و اظهار کرد: زهرا با همه کودکی و شیرین زبانی اش پیام بزرگی به ملت ایران داد، زهرا گفت باید عصبانی شوم تا کشورم را بسازم. این خشم زهرا برای توسعه کشور مقدس است و همه ما باید برای رشد و توسعه کشورمان حساس باشیم. ما نباید اجازه دهیم رویاهای زهرا برای توسعه و ساختن کشور زیر آوار بماند.

ربیعی تاکید کرد: امروز قطعا بیش از هر روز دیگری احتیاج داریم در کنار هم باشیم تا بر مشکلات فائق آییم.

وی در ادامه بر ضرورت مقاوم سازی خانه های روستایی تاکید کرد و اظهار داشت: مقاوم سازی ها در روستاها در چنین حوادثی خسارت ها را بسیار کمتر می کند.

سخنگوی دولت از تصویب کمک بلاعوض دولت به حادثه دیدگان زلزله آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: 10 میلیون تومان کمک بلاعوض، 40 میلیون تومان وام قرض الحسنه و احداث یک واحد مسکونی ایمن بتنی برای واحدهای مسکونی حادثه دیده در نظر گرفته است. ما علاوه بر مصوبات دولت، کمک هزینه اسکان و ساخت خواهیم داشت.

ربیعی در مورد واحدهای دامی تخریب شده در اثر زلزله هم اظهار کرد: بازسازی دو هزار واحد دامی توسط جهاد کشاورزی انجام می شود.

ربیعی در پایان این بخش از سخنان خود در مورد کارگران بیکار شده در اثر حادثه دیدن واحدهای تولیدی گفت: اگر کارگری در اثر خسارت زلزله بیکار شده، بیمه بیکاری وی در سریع ترین زمان پرداخت می شود.

انتهای پیام/

 کمک بلاعوض دولت به زلزله زدگان آذربایجان شرقی/ خشم «زهرا» مقدس بود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار