خبر/

فرمانده سپاه عاشورا بر فعالیت وسیع قرارگاه بسیج علم و فناوری تاکید کرد

1401/02/05 - 16:00 - کد خبر: 61904 نسخه چاپی

نصر: فرمانده سپاه عاشورا بر فعالیت گسترده و وسیع قرارگاه جهاد بسیج علم و فناوری آذربایجان شرقی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و شعار سال تاکید کرد.

به گزارش نصر، سردار اصغر عباسقلی زاده روز دوشنبه در نخستین نشست قرارگاه جهاد بسیج علم و فناوری استان، ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی این قرارگاه، گفت: پیگیری جدی معاونت بسیج علمی سپاه عاشورا و برگزاری  نشست های علمی و عملیاتی بر اساس اهداف تعریف شده قرارگاه باید مدنظر مسئولان امر باشد.
وی اظهار داشت: به طور قطع قرارگاه جهاد بسیج علم و فناوری آذربایجان شرقی می تواند مرتفع کننده مشکلات و نیازهای بخش اقتصادی، صنعت و تولید استان باشد و این مهم در بحث ارزآوری و حتی صادرات نیز می تواند موثر باشد.
عباسقلی زاده با اشاره به محورهای مهم شعار سال که توسط رهبری ارایه شده است، یادآور شد: در عمل حرکت های مفید و موثری در حوزه علم و صنعت آغاز شده است که امیدواریم بسیج علمی با تشکیل و راه اندازی تیم های تحقیقاتی و علمی، فعالیت های خود را در مراکز نوآوری و رشد به منصه ظهور و بروز برساند.
وی به اولین بودن شهر تبریز در عرصه های مختلف در گذشته های دور اشاره و اضافه کرد: آیا امروز نیز در عمل چنین جایگاهی برای تبریز وجود دارد؟
فرمانده سپاه عاشورا گفت: متاسفانه در موارد و حوزه های زیادی میدان عمل ما با سرعت کمتر از انتظار حرکت می کند.
به گزارش ایرنا، مسئول بسیج علمی سپاه عاشورا نیز در این نشست بر تمرکز این مجموعه روی شعار سال جدید تاکید و اضافه کرد: ما باید جمله کلیدی رهبر انقلاب مبنی بر  "سال تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین" را در میدان عمل پیاده کنیم.
نادر ارسلانی افزود: در این زمینه مسئولین اجرایی باید پیچیدگی و دشواری های کسب و کار را برای جوانان آسان کنند و امروز نخبگان ما از ۲۶ مرحله ای بودن استعلام شروع کسب و کار خود بسیار گله مند هستند.
وی ادامه داد: اکنون در بهترین وضعیت انباشت نیروی انسانی و سرمایه تحصیل کرده قرار داریم و باید به نحو شایسته و طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری فعل خواستن را به درستی  صرف کنیم تا به قله های ترقی و پیشرفت در حوزه های علمی برسیم.
ارسلانی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۵۰ آزمایشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی در اختیار معاونت علمی و فناوری سپاه عاشورا قرار گرفته و آماده بهره برداری است، گفت: از تمامی مجموعه های صنعتی استان می خواهیم تا نیازهای وارداتی خود را به معاونت بسیج علمی اعلام کنند تا نخبگان علمی و صنعتی ما در مرکز نوآوری و مراکز رشد، کار بومی سازی را انجام دهند.
وی اعلام کرد اولین مرکز علوم انسانی اسلامی با همکاری دانشگاه پیام نور استان به زودی راه اندازی می شود .
دکتر دهناد عضو هیات علمی گروه کشاورزی دانشگاه تبریز با اشاره بر مشکلات عمده امنیت غذایی استان گفت، بسیج علمی سپاه عاشورا با ایجاد یک کارگروه تخصصی برای امنیت و ایمنی غذایی محضولات کشاورزی همیشه با ما همراه و پیشگام حل مشکلات امنیت غذایی مردم بوده است و امیداورام بتوانیم معضل تهدید امنیت غذایی استان را مرتفع کنیم .
انتهای پیام/
فرمانده سپاه عاشورا بر فعالیت وسیع قرارگاه بسیج علم و فناوری تاکید کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار