رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور؛

بخش خصوصی در تکمیل پایگاه داده‌های زمین‌شناسی کشور سهیم شود

1398/08/20 - 14:38 - کد خبر: 6188 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: بخش خصوصی و دیگر بخش‌های دولتی، این سازمان را در تکمیل پایگاه داده‌های زمین شناسی کشور یاری کنند تا اطلاعات کامل و جامعی تهیه شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علیرضا شهیدی روز دوشنبه در نشست با فعالان معادن و اکتشاف اصفهان در سازمان صنعت معدن تجارت این استان اظهارداشت: تکمیل و تهیه پایگاه داده‌های زمین‌شناسی کشور سبب کاهش زمان، هزینه و افزایش بهره‌وری در تمام امور مرتبط با زمین‌شناسی، اکتشاف و دیگر مقوله‌ها خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از دوباره کاری‌ها و اتلاف وقت‌هایی که در این زمینه وجود دارد به دلیل نبود چنین پایگاه داده‌هایی است، زیرا اطلاعات بصورت پراکنده پیشبرد اهداف را با اختلال مواجه می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه اکتشافات و تهیه اطلاعات در زمین شناسی باید مبتنی بر استفاده از افراد متخصص باشد، تصریح کرد: پهنه‌های کشور به ۱۱ هزار بلوک تقسیم‌بندی شده و در این راستا اطلس زمین‌شناسی ایران نیز تدوین شده است.

شهیدی بر ضرورت افزایش دقت در بخش نظری اکتشاف تاکید و خاطرنشان کرد: این موضوع ریسک سرمایه گذاری را کاهش می‌دهد و باید برای نیل به این هدف دقت آزمایش‌ها را بالا برد.

وی به اهمیت تهیه و تدوین دانشنامه زمین‌شناسی اشاره کرد و ادامه داد: این مجموعه بسیاری از اطلاعات مورد نیاز را در خود خواهد داشت و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در حال تهیه این مجموعه است.

معاون وزیر و رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور افزود: اطلس استانی چنین مجموعه‌ای نیز در اختیار استان اصفهان قرار داده شده تا در اکتشافات و طرح‌ها بتوان از آن بهره گیری کرد.

شهیدی با بیان اینکه این سازمان عملکردی حاکمیتی دارد، تاکید کرد: بخش اولویت بندی مواد معدنی و این که کدام ماده در اولویت است جزو وظایف ما قرار ندارد و ما باید با استفاده از علم زمین شناسی، آمایش سرزمینی را بطور عادلانه و فراگیر، بدرستی انجام دهیم.

وی ادامه داد: تجهیز و نوسازی وسایل و تجهیزات مرتبط با زمین شناسی و اکتشافات بر عهده سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) است.

استان اصفهان یکی از قطب‌های معدنی و صنایع وابسته به آن در کشور است و ۸۲۸ معدن با اشتغال هشت هزار و ۹۹۱ نفر و سرمایه گذاری ثابت ۶۸۹ میلیارد تومان دارد.

انتهای پیام/

بخش خصوصی در تکمیل پایگاه داده‌های زمین‌شناسی کشور سهیم شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار