رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

روش‌های مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز کارساز نیست

1401/02/04 - 21:40 - کد خبر: 61858 نسخه چاپی

نصر: رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: شیوه و روش‌های موجود برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز توسط شهرداری‌ها کارساز نیست.

به گزارش نصر، موسی خلیل الهی روز یکشنبه در نشست پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی استان، افزود: شهرداری ها به خصوص در کلانشهری مثل تبریز در این حوزه موفق عمل نکرده است و علیرغم وجود کارکنان متعدد در این حوزه و صرف هزینه های کلان، به نتیجه مطلوب نمی رسد.
وی اظهار داشت: شهرداری ظرفیت بزرگی دارد اما بیشترین آسیب ها در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز اتفاق می افتد و ساختمان های فاقد هرگونه کیفیت فنی ساخته شده و به فروش می رسد و سودهای کلانی به جیب افراد متخلف می رود.
خلیل اللهی باتاکید بر اینکه باید پذیرفت زمین به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده است، یادآور شد: بر همین اساس زمین چون ارزش افزوده بالایی نسبت به دیگر کالاها دارد، ناخواسته افراد متعددی را به سمت خود جذب می کند و افراد برای رسیدن به منافع و مطامع شخصی خود به ترفند های مختلفی متوسل می شوند. 
وی طرح پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی را اقدامی مفید در راستای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بیان و اضافه کرد: با اجرای این طرح در ابتدای کار هشدارهایی صادر می شود و می توان اقدامات لازم را انجام داد و از تحمیل هزینه های بعدی پیشگیری کرد.
خلیل اللهی بر احصای نقاط ضعف و قوت طرح پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی تاکید کرد و گفت: باید همه دستگاه های اجرایی و مرتبط پای کار باشند و  با هم افزایی نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه پنجره واحد زمین برنامه ای است که قوه قضائیه پیگیر آن بوده و رئیس قوه بر آن تاکید دارد، اظهار داشت: با تلاش و پیگیری های انجام شده این بستر آماده شده و انتظار می رود دستگاه ها ضمن اعلام آمادگی از این بستر استفاده کنند.
احمد موقری با بیان اینکه برنامه قوه قضائیه به این سمت حرکت می کند و تاکید بر این است تا دستگاه ها در رابطه با پایش آنلاین اقدام کنند، افزود: مجموعه های مرتبط در کنار اقداماتی که انجام داده اند باید با برنامه ریزی های لازم  بهره مندی از این بستر را فراهم کنند.
انتهای پیام/
روش‌های مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز کارساز نیست خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار