در طرح نهضت ملی مسکن/

فقط تایید شده‌ها می‌توانند شهر خود را تغییر دهند

1401/02/04 - 14:45 - کد خبر: 61841 نسخه چاپی

نصر: بر اساس استعلام از اداره راه و شهرسازی استان تهران، اصلاح و تغییر شهر مورد تقاضا فقط برای کسانی که استعلامات سه‌گانه آنها تایید شده امکان‌پذیر است.

به گزارش نصر، به دنبال اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی مبنی مهلت یک ماهه برای اصلاح و ویرایش ثبت نام برای آن دسته از متقاضیان نهضت ملی  مسکن که در درج اطلاعات خود دچار اشتباه شده‌اند، برخی متقاضیان اعلام می‌کنند که گزینه ویرایش برای آنها مسدود است.
در این‌باره از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران پیگیری کردیم که عنوان شد افرادی که رد درخواست شده‌اند امکان ویرایش اطلاعات خود مثل تغییر شهر مورد تقاضا را ندارند. بنابراین فقط برای کسانی که استعلامات سه‌گانه مبنی بر سابقه مالکیت، تاهل و سبز بودن فرم «ج» آنها به تایید معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی رسیده شرایط ویرایش اطلاعات باز شده است.
نکته دیگر این‌که متقاضیان نمی‌بایست مثل دوره‌های پیشین برای تغییر شهر یا دیگر اطلاعات خود ثبت نام را حذف کنند بلکه فقط باید ویرایش کنند؛ چرا که امکان ثبت نام در روز ۲۹ اسفندماه به پایان رسیده است. پس از آن‌که حدود ۵.۴ میلیون نفر در دو طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، وزارت راه و شهرسازی از تایید ۲.۳ میلیون نفر بر اساس استعلامات سه‌گانه خبر داد.
درخصوص تعیین تکلیف متقاضیانی که ممکن است به هر دلیل برای آنها پیامک ارسال نشده یا اشتباها از نهضت ملی مسکن کنار گذاشته شده‌اند هنوز تصمیمی گرفته نشده است. به طور مثال شرط سکونت پنج‌ساله برای برخی متقاضیان به یک سال کاهش یافته اما ممکن است در استعلام جدید هنوز شرایط جدید برای آنها اعمال نشده باشد.
سابقه سکونت برای مهاجرین از کلان‌شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش یافته است. برای کارمندان دولت که به استناد حکم دستگاه ذی‌ربط منتقل می شوند (به استثناء استان تهران) این سابقه ملاک عمل نخواهد بود.
در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است و یا سایر شهرهایی که به دلیل عدم وجود اراضی دولتی، امکان اجرای طرح وجود ندارد و متقاضیان به سایر شهرهای مجاور ازجمله شهرهای جدید معرفی می‌شوند.
درخصوص سابقه مالکیت نیز در ثبت نام‌های جدید تغییراتی صورت گرفته است. پیش از این شرط سابقه مالکیت بیش از ۱۶ سال بود که به پنج سال کاهش یافته است. بر این اساس برخی متقاضیان طرح اقدام ملی که از سال ۱۳۹۸ نام‌نویسی کردند و به دلیل شرط سابقه مالکیت ۱۶ ساله از این طرح کنار گذاشته شدند می‌توانند با توجه به ادغام طرح اقدام ملی با نهضت ملی مسکن و تسهیل شرایط، از این  فرصت استفاده کنند و مجددا به طرح برگردند.
همزمان با سراسر کشور، برای ساکنان استان تهران  که در انتخاب شهر دچار اشتباه شده‌اند امکان اصلاح فراهم است. طبق  اطلاع‌رسانی‌های قبلی، ساکنان شهر تهران که پنج سال از سکونت آنها در پایتخت می‌گذرد صرفا مجاز به انتخاب شهرهای پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط کریم هستند و اگر شهری غیر از این موارد انتخاب کرده‌اند آن را اصلاح کنند.
انتهای پیام/
 فقط تایید شده‌ها می‌توانند شهر خود را تغییر دهند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار