گزارش نصر از گزارش وضعیت اتوبوسرانی تبریز و حومه در جلسه علنی شورای شهر: 

پتروشیمی و پالایشگاه حق آلایندگی به شهرداری نداده اند/ 300 اتوبوس برای رفع بحران نیازمندیم 

1401/02/04 - 12:00 - کد خبر: 61833 نسخه چاپی

نصر: شهردار کلانشهر تبریز گفت: کلانشهر تبریز نیاز به 300 دستگاه اتوبوس برای سال جاری دارد تا از بحران عبور کنیم، هزینه 200 دستگاه برای سال جاری تامین شده و برای 100 دستگاه دیگر تلاش می کنیم. 

به گزارش نصر، صبح امروز در شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تبریز گفت: در ابتدای جلسه "ایوب اسماعیلی" مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز گفت: اکنون سه قرارداد عمده با پتروشیمی، پالایشگاه و دانشگاه علوم پزشکی بصورت دربستی داریم. 
وی ادامه داد: جمع قرارداد شهرداری با این سه ارگان 665 میلیون تومان است. 
وی تاکید کرد: هزینه یک واحد دربستی 1 میلیارد و 570 میلیون تومان است که این هزینه با مبلغی که به شهرداری واریز می‌شود ماهانه 912 میلیون تومان تفاوت دارد!
اسماعیلی افزود: آنچه امروز بعنوان اصلی ترین مشکل شرکت واحد است کمبود ناوگان حمل و نقل است که لازم است قرارداد ها را با قیمت روز ببندیم. 
وی از پیشنهاد پتروشیمی برای خرید اتوبوس خبر داد و افزود: پیشنهاد آنها این است که اتوبوس خریداری و بعد از 15 سال دیگر به شرکت واحد تعلق یابد که این پیشنهاد را بررسی می‌کنیم. 
در ادامه "یعقوب هوشیار" شهردار کلانشهر تبریز در رابطه با پیشنهاد هایی که برای اتوبوسرانی شده است، گفت: اگر پیشنهاد ها مزیت و توجیه اقتصادی داشته باشد مطمئنا ورود خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 72 دستگاه اتوبوس دربستی داریم که قرار داد 70 درصد آنها در سال جاری به پایان می‌رسد. 
وی در ادامه در پاسخ به سوال "احد صادقی" دبیر شورا گفت: اینکه 900 دستگاه اتوبوس با یک شرکت تولید کننده تفاهم‌نامه ای بسته شد بدلیل تشویق این شرکت به ایجاد خط تولید در تبریز بود. 
وی توضیح داد: قرارداد خرید اتوبوس 100 دستگاه بود، اکنون کلانشهر تبریز نیاز به 300 دستگاه اتوبوس برای سال جاری دارد تا از بحران عبور کنیم، هزینه 200 دستگاه برای سال جاری تامین شده و برای 100 دستگاه دیگر تلاش می کنیم. 
"ایوب اسماعیلی" درباره افق 1405 و نیاز شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: طبق آمار ها و سرشماری شش سال گذشته برای سال 1405 حداقل به 741 دستگاه اتوبوس نیاز داریم. 
در حال حاضر 250 دستگاه اتوبوس در بخش خصوصی و 96 دستگاه اتوبوس ملکی در خطوط BRT داریم.
"سید کاظم زعفرانچی لر" با اشاره به تذکر چندین ماهه خود درباره کسانی که کارت ها را شارژ می‌کنند گفت: ما امروز عملا برده داری میکنیم، نتوانستیم مشکل بانوانی که در کانکس ها از صبح تا شب نشسته و کارت شارژ می‌کنند حل کنیم چطور می‌خواهیم مشکلات شهر را حل کنیم؟
وی از "ایوب اسماعيلی" مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تبریز و حومه سوال کرد: شهرداری به شرکت پیمانکار از بابت هر نفری که کارت ها را شارژ می‌کند چقدر پرداخت می‌کند؟
قرار شد گزارش مکتوب هفته آینده به شورا داده شود.
در ادامه "رسول برگی" رییس شورای شهر تبریز خطاب به شهردار، گفت: به حق آلایندگی پتروشیمی و پالایشگاه اقدام کنید تا شکایت تنظیم شود و حق آلایندگی که سال های سال است صورت می‌گیرد و ریالی گرفته نمی‌شود انجام شود تا از این هزینه برای حمل و نقل عمومی خرج شود.
انتهای پیام/
پتروشیمی و پالایشگاه حق آلایندگی به شهرداری نداده اند/ 300 اتوبوس برای رفع بحران نیازمندیم  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار