گزارش/

افزایش دو برابری ترافیک در تبریز/ مدارس سرویس ندارند

1401/02/04 - 12:15 - کد خبر: 61831 نسخه چاپی

نصر: با بازگشایی مدارس از ۱۴ فرودین ماه و کمبود سرویس‌ها، والدین مجبور به استفاده از خودروهای شخصی شده اند و همین امر ترافیک شدیدی را در سطح شهر به وجود آورده است.

به گزارش نصر، بعد از دو سال خانه نشینی دانش آموزان و تدریس‌های غیرحضوری، قرار بر بازگشایی و اجباری بودن حضور دانش آموزان در مدارس از ۱۴ فرودین ماه شد.
اما در این مدت کوتاهی که به پایان سال تحصیلی باقی مانده است، اولیا و دانش آموزان را با کمبود سرویس مواجه کرده است.
کمبود سرویس مدارس تنها به بلاتکلیفی اولیا و مربیان ختم نشده است بلکه با افزایش تعداد خودروهای شخصی والدین دانش آموزان، گره کور ترافیکی را در سطح شهر نیز پدید آورده که موجب نارضایتی رانندگان شده است.

فرسودگی سرویس‌های مدارس
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: سرویس‌های مدارس جزو خدمات کارگروه ماده ۱۸ استان می‌باشد که تصمیمات آن، با تأیید شورای شهر تبریز و پس از تأیید نهایی فرمانداری به مدارس ابلاغ می‌شود.
اصغر شفائیه ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، ارائه خدمات سرویس وجود نداشت و راه اندازی دوباره سرویس مدارس باید حداقل از دو ماه گذشته مورد توجه قرار می‌گرفت که علاوه بر آن، در رابطه با افزایش نرخ آن نیز، هیچ گونه تصمیمی گرفته نشد.
وی افزود: قبل از بازگشایی مدارس، به شرکت‌های حمل و نقل، ابلاغ می‌شود تا آمادگی خود را برای ارائه خدمات اعلام کنند.
رئیس اداره اولیا و مربیان استان آذربایجان شرقی در ادامه گفت: طی کردن مراحل مورد نیاز برای پذیرش سرویس‌های مدارس، نیازمند زمان می‌باشد اما با توجه به شرایط موجود و بازگشایی مدارس از ۱۴ فرودین ماه، اطلاعیه‌ای به مدارس ابلاغ شد تا اقدامات لازم برای رفت و آمد دانش آموزان را به کار گیرند.
شفائیه بیان کرد: مشکلات سرویس‌های مدارس، تنها مربوط به حوزه دستگاه تعلیم و تربیت نیست بلکه بخشی ناشی از فرسودگی سرویس مدارس است که متأسفانه تاکنون ساماندهی نشده است.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان آذربایجان شرقی توضیح داد: انتظار می‌رود در سال تحصیلی جدید، تمامی دستگاه و ارگان‌ها، همکاری لازم را در راستای تأمین سرویس مدارس داشته باشند.
وی گفت: مهم‌ترین مقوله در رابطه با سرویس مدارس، آرامش خاطر اولیا و حفظ سلامت روحی و روانی دانش آموزان است و در این راستا از اولیا به هنگام ثبت نام در سال تحصیلی جدید درخواست می‌کنیم نزدیک‌ترین مدرسه را برای ثبت نام فرزند خود انتخاب کنند.
شفائیه افزود: اگر اولیا، همکاری لازم را برای ثبت نام فرزندان خود در نزدیک‌ترین مدرسه داشته باشند و از سویی تصمیمات اساسی از سوی وزارت‌خانه در این رابطه اتخاذ شود، این مشکل رفع خواهد شد.
وی ادامه داد: در اکثر مدارس، سرویس وجود دارد و به هر نحوی مدیریت شده است.

تشکیل سریع کارگروه ماده ۱۸ استان
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان بر تشکیل سریع کارگروه ماده ۱۸ استان تأکید کرده و گفت: اعضای کارگروه ماده ۱۸، استانداری، فرمانداری، نماینده شهرداری، نماینده اولیا، نماینده مدیران مدارس و سیستم آموزش و پرورش است تا در سال تحصیلی جدید شاهد ارائه خدمات بهتری به اولیا و دانش آموزان باشیم.

استفاده نکردن از سرویس مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: از شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری شدن مدارس، از سرویس مدارس استفاده نشده است و در طی این مدت، اکثر سرویس‌های طرف قرارداد با آموزش و پرورش با سایر ارگان‌ها و بخش‌های خصوصی، قرارداد منعقد کرده‌اند.
حسین صبور ادامه داد: بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین ماه، یک تصمیم غیر پیش بینی بود چرا که تصور ما بر این بود که مدارس تا پایان سال تحصیلی در سال جاری نیز غیر حضوری خواهد بود و از این رو به سرویس مدارس نیازی نخواهد بود.
در حال حاضر شرکت‌های طرف قرارداد با کمبود سرویس مواجه شده‌اند و به دلیل نبود سرویس‌های اضافی، قادر به ارائه خدمات به مدارس نیستند
وی افزود: در حال حاضر شرکت‌های طرف قرارداد با کمبود سرویس مواجه شده‌اند و به دلیل نبود سرویس‌های اضافی، قادر به ارائه خدمات به مدارس نیستند.
صبور بیان کرد: استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای آموزش و پرورش، برای رفع این مشکل همکاری دستگاه‌های دیگر را خواستار شد.

رفع مشکل کمبود سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی توضیح داد: در سال تحصیلی جدید، با مشکل کمبود سرویس در مدارس مواجه نخواهیم شد.
یکی از اولیای دانش آموزان تبریزی گفت: بازگشایی مدارس یک اقدام عجله‌ای بود که نه تنها خود مدارس بلکه دانش آموزان نیز آمادگی لازم را بعد از دو سال ادامه تحصیل در مدارس نداشتند.
قاسم زاده ادامه داد: در حال حاضر کمبود سرویس در مدارس، اولیا را با مشکلات بسیاری مواجه کرده چرا که والدین شاغل، امکان مرخصی را ندارند و به سختی می‌توانند با این مشکل کنار بیایند.
وی افزود: نبود سرویس در مدارس موجب شده است تا هر کدام از والدین با خودروی شخصی خود، این مشکل را رفع کند اما غافل از اینکه از روز بازگشایی مدارس، ترافیک در شهر بیداد می‌کند.
این اولیای تبریزی ادامه داد: در حال حاضر والدین علاوه بر نگرانی از ادامه تحصیل حضوری فرزندان خود در دوران کرونا با مشکل کمبود سرویس نیز مواجه شده‌اند.

این مشکل باید سریع‌تر رفع شود
قاسم زاده گفت: با وجود اینکه چیزی به پایان سال تحصیلی باقی نمانده است اما کمبود سرویس مدارس هر چه زودتر باید رفع شود.
بازگشایی مدارس و کمبود سرویس‌های مدارس، مقوله‌ای است که علاوه بر ایجاد مشکل برای رفت و آمد دانش آموزان، ترافیک سنگینی را نیز در سطح شهر رقم زده است و این روزها رانندگان، شاهد ترافیک سنگینی در خیابان‌های تبریز هستند.

آناهیتا رحیمی
انتهای پیام/
افزایش دو برابری ترافیک در تبریز/ مدارس سرویس ندارند خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار