فرشکاران خبر داد:

سهم 44 درصدی بهره وری در تحقق رشد 9.3 درصدی صنعت

1401/02/04 - 10:01 - کد خبر: 61812 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 44 درصد از رشد 9.3 درصدی مورد نظر صنعت و رشد 15.7 درصدی معدن استان باید از محل بهره وری حاصل شود.

به گزارش نصر، محمد فرشکاران در جلسه رشد اقتصادی سازمان صمت مجموع نقش و سهم اقتصاد استان در اقتصاد ملی را 3.22 درصد اعلام کرد و افزود: سهم بخش صنعت و معدن در سال 1399 از اشتغال استان 38.1 درصد و سهم ارزش افزوده این بخش 39.13 درصد بوده است.
فرشکاران با اشاره به سپرده گذاری های صنایع بزرگ در خارج از استان متذکر شد: برای خروج سرمایه و ارزش افزوده صنعت از استان باید موانعی تعیین و ارزش افزوده صنایع در خود استان صرف شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تحقق رشد 7.8 درصدی اقتصاد استان اگر به صورت جذب سرمایه گذاری خارجی و رونق صادرات اتفاق بیفتد منجر به ورود ارز و تاثیرات بیشتر در این رشد خواهد شد.
این مسوول اذعان داشت: باید طرح جامع تولید تعریف شود و الگوی تولید منطبق با سند آمایش استان باشد.
وی ادامه داد: صنایع آلاینده با وجود سرمایه‌گذاری های کلان خروجی و ارزش افزوده مورد انتظار را برای استان ندارند و تنها به زخمی کردن چهره محیط زیست و طبیعت بکر آذربایجان می‌پردازند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی افزود: به جای ارائه مجوز به احداث صنایع آلاینده فولادی، باید به فکر تقویت صادرات در محصولات خاص استان مثل سیب مراغه، کشمش ملکان و نخود ممقان باشیم تا ضمن حفظ ارزش افزوده ایجادی از آسیب‌های زیست محیطی نیز در امان باشیم.
در این جلسه نماینده سازمان صمت به ارائه گزارشی از فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان و وضعیت شاخص های کلان اقتصادی در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان پرداخت.
انتهای پیام/
سهم 44 درصدی بهره وری در تحقق رشد 9.3 درصدی صنعت نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار