رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

رنگ کرونایی تبریز آبی شد

1401/02/04 - 09:35 - کد خبر: 61804 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه متوسط فوتی کرونا در آذربایجان شرقی در حال کاهش است و در ۲۴ ساعت گذشته فوتی نداشتیم، گفت: اکنون وضعیت کرونایی تبریز آبی شده، ولی بدان معنا نیست که عادی انگاری شود زیرا رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی موجب بازگشت به شرایط قرمز می شود.

به گزارش نصر، بهمن نقی زاده روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شرایط کرونایی شکننده است، اما اکنون پس از ماه ها، تبریز، بناب و مرند در حالت آبی قرار گرفته اند؛ شهرستان کرونایی قرمز در آذربایجان شرقی وجود ندارد و تنها شهرستان چاراویماق در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد، اما همچنان انجام واکسیناسیون از ضروریات است، همان طور که آثار آن نیز بر همگان آشکار شده است. 
وی افزود: ۱۷ شهرستان از جمله اسکو، اهر، آذرشهر، بستان آباد، جلفا، خداآفرین، سراب، شبستر، عجب شیر، کلیبر، مراغه، ملکان، میانه، هریس، هشترود، هوراند و ورزقان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند. 
۱۸۶ کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند
نقی زاده با بیان اینکه اکنون مجموع بیماران بستری در بیمارستان های آذربایجان شرقی ۱۸۶ کرونایی است، اظهار کرد: از این تعداد ۸۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. 
وی ادامه داد: از ۱۱۲ آزمایش انجام شده ۶ بیمار جدید در استان شناسایی شده و ۳۹ نفر بستری جدید در آذربایجان شرقی داشتیم. 
وی مجموع بیماران شناسایی شده کرونایی در آذربایجان شرقی را ۲۵۸هزار و ۳۲۳ نفر اعلام کرد و افزود: هفت هزار و ۳۹۷ نفر کرونایی نیز در استان فوت شدند. 
۵۰.۵ درصد نوبت سوم واکسیناسیون را در آذربایجان شرقی دریافت کردند
وی با تاکید مجدد بر لزوم تکمیل نوبت های واکسیناسیون برای پیشگیری از شیوع دوباره کرونا، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱۷ نفر واکسن دریافت کردند و اکنون ۲ میلیون و ۹۴۳هزار و ۸۷۲ نفر در آذربایجان شرقی (حدود ۸۹درصد) مرحله اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند. 
نقی زاده ادامه داد: ۲ میلیون و ۶۹۰هزار و ۳۴۹ نفر مرحله دوم(حدود ۸۳) و ۷۰۷ هزار و ۳۰۷ نفر( حدود ۵۰.۵درصد) نیز مرحله سوم واکسن کرونا را در استان دریافت کردند. 
 رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز واکسیناسیون و استفاده از ماسک را همچنان موثرترین روش برای پیشگیری و کنترل کرونا عنوان کرد. 
انتهای پیام/
رنگ کرونایی تبریز آبی شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار