مردم آذربایجان شرقی شب ۲۱ رمضان را قدر دانستند

1401/02/03 - 12:08 - کد خبر: 61782 نسخه چاپی

نصر: مردم آذربایجان شرقی در شب ۲۱ ماه رمضان در مساجد و مصلی ها حضور یافته و با قرائت دعای جوشن کبیر و بر سرگرفتن قرآن و توسل به ائمه، بخشش گناهان و برآوردن حاجات خود را از باری تعالی خواستار شدند.

به گزارش نصر،  مردم متدین مناطق مختلف استان همزمان با دومین شب قدر و شب شهادت امیر المومنین امام علی (علیه السلام) با رعایت اصول بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا با حضور در مساجد و مصلی‌ها ندای الغوث الغوث سر دادند و از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت کردند.
مراسم احیای این شب در مصلای بزرگ امام خمینی تبریز با حضور و سحنرانی آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد .
وی در این مراسم که امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی هم حضور داشتند، بر ضرورت تبیین سیره امیر المومنین حضرت علی (ع) تاکید کرد .
آیت الله خاتمی به علاقه برخی از اهل سنت به مولای متقیان اشاره کرد و گفت: به اندازه ظرف خود باید در شناخت علی بکوشیم.
وی با اشاره به اینکه شان نزول حدود ۸۰ آیه قرآن کریم حضرت علی است، گفت: علی جان قرآن است .
وی خاطرنشان کرد: امام اول شیعیان در کنار شجاعت و دلاوری آراسته به صفت مهر و عطوفت بود و به خصوص نسبت به ایتام مهربانی می کرد.
آیت الله خاتمیی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) خدا را عاشقانه عبادت می کرد، گفت: یکسونگرانه علی را معرفی کردن تحریف چهره کسی است که پیش از همه به پیامبر و دین اسلام ایمان آورد.
خواندن دعای جوشن کبیر، دعای فرج امام زمان (عج) و سخنرانی‌های مذهبی و نوحه خوانی در سوگ مولای متقیان از دیگر برنامه‌های دومین شب از لیالی پر فضیلت قدر در این استان بود.
انتهای پیام/
مردم آذربایجان شرقی شب ۲۱ رمضان را قدر دانستند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار