استاندار آذربایجان‌غربی؛

محرومیت‌زدایی از مناطق مرزی اولویت دولت است

1401/02/01 - 12:22 - کد خبر: 61739 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توجه ویژه دولت به مناطق محروم و محرومیت زدایی گفت: این راهبرد در مناطق مرزی و کمتربرخوردار با جدیت بیشتری دنبال می شود.

به گزارش نصر، محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در ادامه سفر به بخش های مختلف شهرستان ارومیه در جمع مردم بخش سیلوانا افزود: در این راستا تکمیل طرح های نیمه تمام و همچنین کاهش فاصله و شکاف طبقاتی در دستور کار جدی دولت سیزدهم قرار دارد.
وی اضافه کرد: در صدد هستیم در راستای توسعه مناطق محروم و مرزی، اشتغالزایی در این مناطق با جدیت دنبال شود.
استاندار آذربایجان غربی یکی از بخش های مهم شهرستان ارومیه را منطقه سیلوانا عنوان کرد و ادامه داد: در این منطقه، دنبال ایجاد زیرساخت های گردشگری و توسعه عمرانی هستیم.
معتمدیان اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات در راستای توسعه گردشگری منطقه زیبای سیلوانای ارومیه، بهبود وضعیت جاده دسترسی از سمت ارومیه و روستای بند است که در صدد هستیم امسال با اعتبار ویژه ای در راستای اجرای این طرح گام های بلندی برداریم.
وی گفت: این امر می تواند علاوه بر کاهش بار ترافیکی و روان سازی ترافیک جاده، در بحث گردشگری نیز موثر باشد.
وی بخش کشاورزی را از جمله دیگر منابع درآمدی مردم منطقه سیلوانا برشمرد و افزود: در این راستا نیز به دنبال سنددار کردن زمین های کشاورزی در مناطق مختلف استان هستیم که می تواند در ایجاد زمینه برای سرمایه گذاری بهتر و بیشتر مثمر ثمر باشد.
استاندار آذربایجان غربی بازنگری در قوانین حوزه منابع طبیعی را راهکاری مهم در حل مشکل بسیاری از کشاورزان دانست و اضافه کرد: در این خصوص باید نمایندگان وارد عمل شوند.
معتمدیان ادامه داد: همراهی نمایندگان مجلس برای شناخت نیازهای بخش های مختلف و توجه به حل آنها با همراهی نهادهای مختلف اجرایی می تواند در کم کردن مطالبات شهروندان اثرگذار باشد.
وی گازرسانی به روستاهای باقی مانده بخش سیلوانا را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: این طرح، تابستان امسال کلید می خورد تا زمینه رفاه بیشتر مردم این منطقه فراهم شود.
وی گفت: اتمام طرح های نیمه تمام در بخش آموزشی سیلوانا نیز بسیار حائز اهمیت است و مدیران بخش های مرتبط باید برای آن برنامه ریزی کنند.
استاندار آذربایجان غربی امروز، چهارشنبه به بخش سیلوانا در جنوب غربی ارومیه سفر کرده است؛ هفته گذشته هم استاندار آذربایجان غربی میهمان مردم بخش نازلو در شمال غربی این شهرستان بود.
ارومیه پنج بخش شامل مرکزی، نازلو، سیلوانا، انزل و صومای برادوست دارد.
انتهای پیام/
محرومیت‌زدایی از مناطق مرزی اولویت دولت است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار