اولین بانوی پرچم دار تاریخ المپیک ایران؛

حضورم در المپیک دیدگاه مثبتی در بانوان ایجاد کرد

1401/02/04 - 09:30 - کد خبر: 61727 نسخه چاپی

نصر: کاندیدای تبریزی صحنه ماندگار قرن گفت:  از این بابت خرسندم که انتخابم به عنوان اولین بانوی پرچم دار تاریخ المپیک ایران به قدری اهمیت داشت و تاثیر گذار بود که در بین هزاران اتفاق مهم دیگر انتخاب شده است و برایم مهم است که این اتفاق به وسیله من رقم خورد.

به گزارش نصر، لیدا فریمان اولین بانوی پرچم دار تاریخ المپیک ایران از شهر اولین ها و تیتر یک سال های نه چندان دور مطبوعات داخلی و خارجی که به عنوان کاندیدای صحنه ماندگار ورزش یک قرن اخیر انتخاب شده است، در گفتگو با نصر در خصوص این موضوع گفنت: بنظرم از اینکه به عنوان کاندید صحنه ماندگار قرن انتخاب شدم، انتخاب درستی و اتفاق تاثیرگذاری بوده است و تاثیر بسیار مهمی در ورزش بانوان ایران و کشور های مسلمان جهان گذاشت؛ بطوریکه یک دیدگاه مثبت در جهان ایجاد شد و بانوان توانستند با حجاب در رویداد های بزرگ جهانی حاضر شوند.
وی افزود: البته سال ها پیش یک ورزشکار محجبه از آمریکا در مسابقات شرکت کرده بود که در آمریکا روی این موضوع بسیار توجه ویژه داشتند و از آن ورزشکار به عنوان اولین بانوی  محجبه ورزشکار یاد کرده بودند و این درحالی بود که من دو دوره پیش از وی اولین بار با حجاب در مسابقات المپیک شرکت کرده بودم.
فریمان همچنین در خصوص اهمیت این اتفاق خاطر نشان کرد: اینکه در آن زمان به عنوان اولین  ورزشکار محجبه در المپیک شرکت کرده بودم، اهمیت چندانی در آن دوره نداشت و حتی عده ای از روزنامه های داخلی انتقاد کرده بودند ولی با این وجود در برخی از مطبوعات خارجی این موضوع انعکاس خوبی داشت. به عنوان مثال در یکی از روزنامه های فرانسوی با پرداخت به  این موضوع نوشته بودند که لیدا فریمان با وجود اینکه به مدال دست نیافت اما یک ورزشکار طلایی بود. هم اکنون نیز با وجود گذشت سالها از این اتفاق به اهمیت این موضوع پی برده اند و شاهد پیشرفت بانوان ورزشکار هستیم چراکه این باور در بانوان ایجاد شده است که آن ها هم می توانند ورزش کنند و در المپیک حضور داشته باشند.
کاندیدای تبریزی صحنه ماندگار ورزش در ادامه گفت: در حال حاضر بابت این اتفاق خوشحالی خاصی ندارم اما از این بابت خرسندم که این موضوع به قدری اهمیت داشت و تاثیر گذار بود که در بین هزاران اتفاق مهم دیگر انتخاب شده است و برایم مهم است که این اتفاق به وسیله من رقم خورد.
وی در پایان گفت: وقتی یک ورزشکار به سطوح بالایی می رسد نمی تواند به تنهایی تصمیم بگیرد و این تصمیمات مهم هستند که اتفاقات مهم را رقم می زنند و امیدوارم پس از من هم جوانان این راه را ادامه دهند. در پایان هم از تمامی کسانی هم که به این موضوع به عنوان یک افتخار نگاه می کنند تقدیر و تشکر می کنم.
انتهای پیام/
حضورم در المپیک دیدگاه مثبتی در بانوان ایجاد کرد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار