استاندار آذربایجان شرقی:

تامین قطعات و ترخیص خودروهای تولیدی تسریع شود

1401/02/01 - 10:38 - کد خبر: 61721 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌ شرقی در بازدید از انبار و خط تولید ایران خودرو تبریز، تسریع در تامین قطعات و ترخیص خودروهای انبار شده را پیگیری کرد.

به گزارش نصر، عابدین خرّم روز چهارشنبه در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: روند تولید در این واحد صنعتی رو به بهبود بوده و روزانه ۳۵۰ دستگاه خودرو تولید می‌شود که ظرفیت افزایش به ۴۵۰ دستگاه وجود دارد.
وی افزود: در بخش تامین قطعات و روند ترخیص و پلاک‌گذاری این محصولات موانعی وجود داشت که با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده مرتفع خواهند شد.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون تعداد خودروی تولیدی و ترخیصی برابری می‌کند که میزان ترخیص باید افزایش یابد تا با انبوه خودرو در پارکینگ‌ها مواجه نشده و در تنظیم قیمت‌های بازار مشکلی بوجود نیاید.
استاندار آذربایجان‌ شرقی در جریان این بازدید در تماس تلفنی با جانشین فرمانده انتظامی کشور خواستار تسریع در پلاک‌گذاری خودروهای تولیدی ایران خودروی تبریز برای متوازن‌سازی تولید و ترخیص سریع با هدف تنظیم قیمت خودرو در بازار شد.
عابدین خرّم همچنین در تماس‌های تلفنی جداگانه با معاون وزیر صمت و مدیرعامل ایران خودرو خواستار تامین به‌موقع قطعات برای ترخیص خودروهای دپو شده دارای نواقص شد.
وی در این تماس‌های تلفنی به مکاتبات و توافقات قبلی برای تامین قطعات خودرو از قطعه‌سازان استان اشاره کرد و از اعزام تیم تخصصی برای ارزیابی توان قطعه‌سازان استان برای تامین نیازمندی‌های خودسازان کشور و عقد قراردادهای همکاری استقبال کرد.
استاندار آذربایجان‌ شرقی امروز  همچنین از کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز بازدید کرد و در جریان روند نوسازی خطوط تولید آن پس از واگذاری قرار گرفت.
عابدین خرّم که آبان ماه سال گذشته نیز با هدف عارضه‌یابی این واحد صنعتی مهم بازدیدی از آن داشت و طی چهار ماه گذشته پیگیری‌های خود برای احیا، نوسازی و به‌ظرفیت‌رسانی تولید در این مجموعه اقتصادی را دنبال کرده‌ است، در بازدید امروز به بررسی نتایج تصمیمات اتخاذشده و روند اجرایی آنها پرداخت.
وی ارتقای بهره‌وری را نخستین انتظار مدیریتی خود از مالک جدید بلبرینگ‌سازی تبریز اعلام کرد و خواستار تسریع در اقدامات موثر در این زمینه شد.
وی همچنین بر بهینه‌سازی مصرف انرژی در این واحد صنعتی تاکید کرد و بیان داشت: نهایتاً هدف افزایش تولید باید محقق شود.
استاندار آذربایجان شرقی در این بازدید شخصاً جزئیات نوسازی خطوط تولید با تجهیز به ماشین‌آلات جدید، روند احداث دو خط تولید جدید و اقدامات برای تامین مواد اولیه را بررسی کرد.
وی همچنین به گفت‌وگو با کارگران این واحد صنعتی پرداخت که حکایت از رضایت‌مندی و همراهی ایشان در مسیر بازگرداندن بلبرینگ‌سازی به مسیر توسعه داشت.
اشتغال هشت هزار نفری در عرض ۱.۵ سال و تولید روزانه ۵۰ هزار قطعه بلبرینگ و ۵۰ هزار قطعه سوپاپ از اهداف مشخص شده برای این واحد صنعتی است.
انتهای پیام/
 تامین قطعات و ترخیص خودروهای تولیدی تسریع شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار