مدیرکل میراث‌ فرهنگی آذربایجان شرقی؛

موزه ارامنه در تبریز راه اندازی می‌شود

1401/01/31 - 16:37 - کد خبر: 61716 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، راه اندازی موزه ارامنه را برنامه مشترک میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی و خلیفه کل ارامنه آذربایجان اعلام کرد.

به‌گزارش نصر، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده روز چهارشنبه در دیدار با اسقف اعظم گریگور چیفتچیان خلیفه کل ارامنه آذربایجان، با تأکید به اینکه حفظ و نگهداری آثار تاریخی ارامنه از مهم‌ترین اهداف این اداره‌کل است، اظهار کرد: آذربایجان شرقی دارای بناها و آثار تاریخی ارزشمند مربوط به ارامنه است که کلیسای سنت استپانوس از جمله آثار شاخصی است که در فهرست آثار جهانی قرار گرفته است.
وی افزود: با توجه به وجود آثار متعدد ارامنه در استان، اقدامات ویژه‌ای برای مرمت، حفاظت و نگهداری از طرف این اداره‌کل انجام‌شده است که پیرو این اقدامات ایجاد مجدد موزه ارامنه در تبریز، در دستور کار قرارگرفته است.
حمزه زاده اظهار کرد: پیرو هماهنگی‌های انجام‌شده با خلیفه کل ارامنه آذربایجان، مرمت ساختمان خلیفه‌گری شمال غرب کشور واقع در تبریز پس از بررسی‌ها و نظرات کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی، انجام خواهد شد.
انتهای پیام/
موزه ارامنه در تبریز راه اندازی می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار