خبر/

تغییرات دفترچه‌های کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد/ هوشمند شدن پاسخنامه‌ها

1401/01/30 - 11:38 - کد خبر: 61621 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح تغییرات دفترچه‌های کنکور ۱۴۰۱ گفت: هوشمند شدن دفترچه‌های آزمون سراسری ۱۴۰۱ علاوه بر افزایش امنیت آزمون‌ها، برای داوطلبان آسایش خاطر به دنبال دارد.

به گزارش نصر، نشست خبری رییس سازمان سنجش آموزش کشور روز سه شنبه ۲۹ فروردین ماه در محل این سازمان برگزار شد.
عبدالرسول پورعباس در این کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به تغییرات دفترچه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: در آزمون سال جاری، تاثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی به شکل مثبت اعمال می شود.
وی درباره دفترچه کنکور ریاضی گفت: در بخش نخست کنکور، دفترچه سوالات اختصاصی شماره یک شامل ۲ پاسخنامه و سوالات در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و پاسخنامه ها هوشمند طراحی شده است. برای پاسخنامه ها چهار ستون قرار دادیم که مشخصه درس مورد نظر است و اشتباهات داوطلب را کم می کند. 
وی افزود: عکس داوطلب و مشخصات او روی هر ۲ پاسخنامه در پوشش پلاستیکی قرار می گیرد.
به گفته رییس سازمان سنجش، پاسخگویی به سوالات این دفترچه ها ۷۵ دقیقه مهلت دارد و داوطلبان باید به ۱۰۰ سوال پاسخ دهند. همچنین دفترچه شماره ۲ شامل دروس اختصاصی و برای درس ریاضیات است که از یک دفترچه با هشت ردیف تشکیل می شود. یک پاسخنامه مختص این درس به داوطلبان داده می شود. روی دفترچه تعداد سوالات قید می شود و ۸۰ دقیقه مدت زمان پاسخگویی است.
رییس سازمان سنجش ادامه داد: تعداد گزینه ها در کنکور سراسری محدود است و برای داوطلبان آرامش به دنبال دارد همچنین امنیت آزمون را تامین می کند.
پورعباس درباره دفترچه شماره سه گفت: دفترچه شماره سه به همراه پاسخنامه شامل درس های فیزیک و شیمی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که برای ۷۰ سوال ۸۰ دقیقه زمان اختصاص می یابد.
وی درباره آزمون علوم انسانی خاطرنشان کرد: همزمان با آزمون علوم ریاضی و فنی، کنکور علوم انسانی برگزار می شود. مدت زمان آزمون های های ریاضی و علوم انسانی ۱۶۰ دقیقه است. همچنین آزمون علوم تجربی شامل یک دفترچه و یک پاسخنامه اضافه با احتساب درس بهیاری می شود.
وی افزود: در کنکورهای هنر و زبان های خارجی هم ۲ دفترچه و ۲ پاسخنامه عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شده است.
معاون وزیر علوم با بیان اینکه روی امنیت آزمون ها کار کردیم، گفت: در حوزه های برگزاری کنکور بازنگری کرده ایم و هر هفته به سه استان سر می زنیم و عوامل اجرایی را نسبت به تغییرات و امنیت ازمون توجیه می کنیم. 
به گفته پورعباس، سهمیه ها در آزمون سراسری سال جاری هیچ تغییری نکرده است.
انتهای پیام/
تغییرات دفترچه‌های کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد/ هوشمند شدن پاسخنامه‌ها خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار