معاون سیاسی فرماندار ویژه میانه؛

هیچ ساختمانی در شهر ترکمانچای تخریب نشده است

1398/08/20 - 12:35 - کد خبر: 6160 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی فرماندار ویژه میانه گفت: به جز یک الی دو مورد ریزش دیوار، هیچ ساختمانی در شهر ترکمانچای تخریب نشده است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، رسول یعقوبی در گفت‌وگویی با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه به دنبال وقوع زمین لرزه، روستاهای سه دهستان خسارت دیده‌اند که شهر ترکمانچای نیز در این محدوده قرار دارد.

وی اضافه کرد: تعدادی از خانه‌ها و روستاها در این حادثه آسیب دیده و ترک برداشتند و میزان خسارت در روستاهای ورزقان، ورنکش، دستجرد، بلوکان، اشنار، صومعه اولیا، برزلیق و قشلاق برزلیق بیشتر است.

وی در واکنش به پخش برخی تصاویر و فیلم‌ها در شبکه‌های مجازی مبنی بر تجمع تعدای از زلزله‌زدگان در ترکمانچای در اعتراض به کافی نبودن چادر، گفت: بالغ بر یک هزار چادر برای اسکان آسیب دیدگان در این بخش توزیع شده است، طبق قانون، هلال احمر نمی‌تواند در محلی که آسیبی به ساختمان‌ها وارد نشده است، چادر توزیع کند.

یعقوبی ادامه داد: با وجود منع قانونی، حدود 100 چادر در اختیار این افراد که خانه‌هایشان آسیب ندیده ولی بیمار بوده و یا مشکلاتی داشتند، گذاشته و مقرر شد تا کمپی برای اسکان موقت  افرادی که از ترس و نگرانی نمی‌توانند در خانه‌هایشان که آسیبی هم ندیده است، بمانند،ایجاد شود.

وی گفت: این افراد خواهان توزیع چادر به ازای هر خانه بودند که اگر قرار بر این باشد، باید به تمامی ساکنان شهرستان میانه که بر اثر وقوع زمین لرزه دچار رعب و وحشت شده‌اند، چادر تعلق بگیرد که هلال احمر این امکان را ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه ساختمان‌های شهری و روستایی که به شکل اصولی ساخت و ساز شده بودند، نه تنها در مقابل پس لرزه‌ها، بلکه در مقابل زمین لرزه اصلی نیز مقاوم بودند و متاسفانه پنج نفری که در روستای ورنکش جان باختند در ساختمان‌های کاهگلی ساکن بودند.

انتهای پیام/

 هیچ ساختمانی در شهر ترکمانچای تخریب نشده است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار