رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی؛

۱۰ دستگاه واگن مسافربری گمرک رازی خوی به شرکت حمل و نقل واگذار می‌شود

1401/01/29 - 11:37 - کد خبر: 61567 نسخه چاپی

نصر: رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰ دستگاه واگن مسافربری موجود در گمرک رازی خوی در راستای توسعه فعالیت‌های ارزآور با ورود دستگاه قضایی تعیین تکلیف شده و واگذاری واگن‌های مذکور به وارد کننده شرکت حمل و نقل بلامانع است.

به گزارش نصر، ناصر عتباتی روز یکشنبه در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری اظهار کرد: با توجه به نیاز استان به ناوگان حمل و نقل عمومی و وجود ۱۰ دستگاه واگن مسافری بری در گمرک رازی، مکاتبه‌ای با دادستانی کل در خصوص تعیین تکلیف این واگن ها صورت گرفت.
وی ادامه داد: بنا به نظر معاون دادستانی کل کشور و که با توجه به نیاز مبرم ناوگان حمل مسافر به واگن های توقیفی و در راستای ایجاد تداوم فعالیت شرکت‌ها و فعالان اقتصادی و جلوگیری از ورشکستگی بنگاه‌های اقتصادی، واگذاری واگن های مذکور به وارد کننده شرکت حمل و نقل بلا مانع است.
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: امروز نیاز است تصمیماتی در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اتخاذ  شود که خروجی آن تقویت ناوگان حمل و نقل استان باشد.
عتباتی بیان کرد: با ورود این واگن‌ها به چرخه حمل و نقل برای ۵۰ نفر به طور مستقیم اشتغال زایی ایجاد می‌شود و سالانه در جابجایی ۱۰۰ هزار مسافر نقش آفرین خواهند بود.
وی اضافه کرد: این یک اقدام عملی در تحقق فرمان مقام معظم رهبری در تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است.
وی تاکید کرد:  در واگذاری این واگن‌ها به وارد کننده باید استانداردهایی که لازم است کسب و حقوق دولتی و گمرکی نیز در این واگذاری مدنظر قرار گیرد.
پنج سال پیش، ۲۰ دستگاه واگن قطار توسط یکی از بازرگانان خریداری شده که ۱۰ واگن به کشور وارد شده و مورد بهره برداری قرارگرفته است.
انتهای پیام/
۱۰ دستگاه واگن مسافربری گمرک رازی خوی به شرکت حمل و نقل واگذار می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار