یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد؛

لزوم نظارت بیشتر بر بازارگردان ها با تغییر دامنه نوسان

1401/01/29 - 09:58 - کد خبر: 61552 نسخه چاپی

نصر: ندا عباسی، کارشناس بازار سرمایه بر لزوم نظارت بر حقوقی‌ها با تغییر دامنه نوسان تأکید کرد و گفت: وجود نظارت و قوانین سفت و محکم ضروری است‌.

به گزارش نصر، ندا عباسی درباره تغییر دامنه نوسان بازارهای اول بورس و فرابورس که از فردا انجام می‌شود، اظهار داشت: احتمال افزایش دامنه نوسان شرکت‌های بورسی تا دو برابر با رعایت یک سری از الزامات و قوانین هم وجود دارد. با وجود نکات مثبت، افزایش دامنه نوسان نقاط تاریک و مبهمی هم در این زمینه به همراه خواهد داشت.
وی با تاکید بر لزوم لزوم نظارت بیشتر بر بازارگردان ها با تغییر دامنه نوسان، افزود: افزایش دامنه نوسان به شرط اینکه زمینه نوسان گیری اشخاص حقوقی و بازارگردان ها را فراهم نکند، می‌تواند دستاورد خوب و مهمی برای بازار سرمایه باشد. در این راستا، وجود نظارت و قوانین سفت و محکم برای این اشخاص لازم و ضروری است‌.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت کلی بورس، خاطرنشان کرد: در لحظات پایانی بازار امروز، معاملات خوبی را شاهد بودیم. نمادهای گروه پتروشیمی معاملات بسیار جذابی داشتند و گروه‌های زراعتی، غذایی و فراکاب ها هم معاملات خوبی را پشت سر گذاشتند.
ندا عباسی افزود: همچنان شاهد ورود نقدینگی به بازار هستیم و امروز هم اوضاع شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل به‌مراتب بهتر بود.
این کارشناس بازار سرمایه در مورد عوامل تأثیرگذار بر روی بورس، گفت: نرخ سود بین بانکی با حداقل تغییرات ممکن در محدوده ۲۰ درصد در حال تثبیت است. این در حالی است که قرار بود نرخ بهره بین بانکی به زیر ۲۰ درصد کاهش یابد؛ اما با این حال بازار پی بر ای بالاتری از نرخ بهره بین بانکی گرفته؛ بنابراین نشان از انتظارات مثبت در خصوص بازار است.
ندا عباسی ادامه داد: طبق شنیده‌ها، عوارض صادراتی پس از جلسه وزارت صمت با تشکل‌های صنفی تعدیل شده و کاهش خواهد یافت که این موضوع نیز می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی بازار داشته باشد.
انتهای پیام/
لزوم نظارت بیشتر بر بازارگردان ها با تغییر دامنه نوسان آژانس خبری تحلیلی شهر بورس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار