رئیس هیات نجات غریق و غواصی آذربایجان شرقی؛

تمام ناجیان غریق بیمه می شوند

1401/01/29 - 09:13 - کد خبر: 61549 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیات نجات غریق و غواصی آذربایجان شرقی گفت: به مدیران استخر ابلاغ کردیم تا ناجیان غریق را بر اساس قانون کار بیمه کنند و تنها در صورتی که ناجیان غریق از جای دیگر بیمه داشته باشند، نمی توانند بیمه شوند.

به گزارش نصر، ساناز پور خورشیدی رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان پس از حواشی اخیر در مورد این هیات در گفتگو با نصر در خصوص اقدامات این هیات پس از تحویل هیات نجات غریق و غواصی استان گفت:  اولین اقدامی که بعد از تحویل هیات انجام شد، موضوع بیمه ناجیان غریق بود که با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت. متاسفانه در این مدت که بیماری کرونا باعث تعطیلی استخر ها شده بود، ناجیان غریق ما که فاقد بیمه بودند نتوانستند از مزایای بیمه استفاده کنند و تعداد ناجیان بدون بیمه هم زیاد بود.
بنابراین با جلساتی که با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار کردیم قرار بر این شد که مدیران استخر ناجیان غریق را بر اساس میزان ساعت کاری بیمه کنند که این اصلی ترین هدف من در بدو ورود به هیات بود و اگر این کار در سال های گذشته صورت می گرفت الان ناجیان ما به مشکل برنمی خوردند و الان هم کمبود ناجی نداشتیم چراکه اکثر ناجیان ما سرپرست خانواده بودند و نتوانستند این وضعیت را تحمل کنند و این شغل را ترک کردند.
وی در ادامه افزود: پس از حضور در محل فدراسیون با اعلام این طرح، ریاست فدراسیون از این موضوع استقبال کردند و پیگیر این قضیه بودند. ماهم منتظر بازگشایی استخر ها بودیم تا این هدف را به سرانجام برسانیم و بخشنامه ای ابلاغ شد که بر اساس آن ناجیان غریق طبق قانون کار بیمه شدند. هم اکنون به مدیران استخر ابلاغ کردیم تا ناجیان غریق را بر این اساس بیمه کنند که تنها در صورتی که ناجیان غریق از جای دیگر بیمه داشته باشند، نمی توانند از مزایای این بیمه بهره مند شوند و بقیه ناجیان باید بیمه شوند.
پورخورشیدی با بیان اینکه در دوران تعطیلی هیات در ایام کرونا کارگاه های متعددی برگزار کردیم، خاطر نشان کرد: در دورانی که هیات ها به دلیل کرونا تعطیل شده بود، سعی کردیم در این ایام دوره های مختلفی به صورت رایگان برای دانش افزایی برگزار کنیم.
رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان در پاسخ به این سوال که آیا در استان کمبود ناجی غریق داریم، گفت: ما در بخش بانوان کمبودی نداریم ولی در بخش آقایان کمبود داریم و آن هم به دلیل آن است که خبر بازگشایی استخر ها دیر اعلام شد و به همین خاطر در دوره آمادگی شرکت نکردند و بعد از ماه رمضان این دوره ها شروع می شود و کمبود ناجی تا شهریور ماه به طور کامل برطرف خواهد شد.
وی همچنین در مورد مصاحبه اخیر رئیس سابق این هیات در خصوص یک مورد کشته و یک مورد قطع نخاع شدن در استخر های استان اظهار داشت: متاسفانه چند وقت پیش یک نفر در استخر عجب شیر جان خود را از دست داد که قبل از این اتفاق ما در این شهر حضور داشتیم و هشدار های لازم را داده بودیم که یک ماه پس از حضور در این شهرستان یک فوتی در استخر رخ داد و علت آن هم این بود که استخر بدون مجوز و بدون ناجی فعالیت می کرد. مورد قطع نخاع هم در دوره ریاست آقای عادل مقام رخ داده و پرونده این اتفاق هم همچنان باز است.
پورخورشیدی در پایان گفت: خداوند را شاکرم که در این مدت موازی با اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون نجات غریق و غواصی و ناجیان غریق پیش می رویم و هیچ مشکلی نداریم و تمامی برنامه های ابلاغی بدون کم و کاستی و در راستای اهداف فدراسیون پیش می رویم. هر انتقادی هم که در هیات وجود داشته باشد با تعامل حل می شود و ما خادم جامعه نجات غریق هستیم و هدف ما هم این است که در کشور جزء استان های برتر باشیم. البته رشته ما بیشتر از اینکه ورزش باشد یک حیطه کاری است و همواره با جان مردم طرف هستیم لذا ارزش کار این هیات بسیار فراتر می باشد.
در ادامه رامین جوادی، دبیر هیات نجات غریق و غواصی استان هم با اشاره به غرق شدن مردم در سد ها گفت: حوزه فعالیت ما مکان هایی است که از سوی اداره ورزش و جوانان تعریف می شود ولی با این وجود چون ما متولی پیشگیری از غرق شدگی هستیم، از طریق رسانه های مختلف راه های پیشگیری از غرق شدگی را اطلاع رسانی کردیم تا شاید مفید واقع شود.
 
حمیدرضا سامبرانی
 انتهای پیام/
تمام ناجیان غریق بیمه می شوند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار