محمدباقر قالیباف:

جوانان فلسطینی یک تنه مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند

1401/01/27 - 21:01 - کد خبر: 61461 نسخه چاپی

نصر: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نور قرآن در دل جوانان فلسطینی باعث شده است که از رژیم صهیونیستی نفرت داشته باشند و یک تنه در مرکز قدرت رژیم صهیونیستی، تل آویو حضور پیدا کرده و مبارزه کنند.

به گزارش نصر، محمد باقر قالیباف در افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: این دوره نمایشگاه به یاد شهید گرانقدر شهید سلیمانی است، امروز همه ما از بعد مادی و معنوی مدیون شهدای عزیز هستیم.
وی ادامه داد: دو سال از برقراری این نمایشگاه محروم بودیم، باید از زحمات پرستاران، پزشکان و کادر درمان که در دوران کرونا زحمت کشیدند و مجاهدت کردند و شهدای عزیز و گرانقدر را تقدیم کردند، تشکر کنیم امروز در ابعاد مختلف زندگی، سلامت، کسب و کار مردم به آنها بازگشته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جا دارد از مدیران و زحمتکشان بخصوص از دولتمردان که با تلاش و مجاهدت توانستند با موفقیت بر این ویروس منحوس پیروز شود، تقدیر می‌کنیم، این کار جز با درایت و مدیریت درست و دقیق دولت‌مردان عزیز انجام نشد.
وی در بخش دیگری از این سخنرانی با انتقاد از تلاش کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: پس از بیش از هفت دهه جوانانی که در روزگار جنایت و اشغال نبودند، به دفاع از فلسطین برخاستند.
وی ادامه داد: در شرایطی که همه کشورهای دنیا تلاش می کنند که نامی از فلسطین باقی نماند، نور قرآن در دل جوانان فلسطینی باعث شده است که از رژیم صهیونیستی نفرت داشته باشند و یک تنه در مرکز قدرت رژیم صهیونیستی، تل آویو حضور پیدا کرده و مبارزه کنند، این فرهنگ قرآن است.
قالیباف با اشاره به ماه مبارک رمضان تاکید کرد: ماه رمضان ماه خیر و برکت و خودسازی است و بدون شک این ماه، اساسی ترین پایه برای جامعه سازی ما محسوب می شود. البته بعضی از بزرگان دین ما بر این باور هستند که این ماه، ماهی است که انسان آماده می شود تا فهم و درکی از قرآن و شب قدر داشته باشند. این فرصت بزرگی است و بهار مومنین برای خودسازی محسوب می‌شود و باید این ماه را قدر بدانیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  قرآن با این عظمتی که پیام برای زنده دلان جامعه دارد، شرایط را از بعد فردی و اجتماعی برای همه ما فراهم می کند که بتوانیم تک تک ما پایه گذار جامعه سازی در کشور شویم. چرا که این ماه برخاسته از معنویات است به جامعه آرامش می‌دهد و روح افراد را متوجه فطرت خود می کند که در همه شئونات زندگی آثار آن را می بینیم.
وی با اشاره به زمان مسوولیت خود در نیروی انتظامی عنوان کرد: در همان زمان به دلیل فضای ماه مبارک رمضان و پاکی این ماه، همیشه اینگونه بود که طبق آمار بیش از ۷۰ درصد جرائم کشور بدون اینکه اقدامی برای پیشگیری از جرم در ماه های دیگر انجام شود، کاهش پیدا می کرد که این نشان دهنده عزیزی این ماه است.

انقلاب اسلامی با اتکا به آموزه های قرآنی ایستادگی کرد
 رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توجه به قرآن و فرهنگ قرآنی و استفاده از ظرفیت آموزه های قرآنی همه برکاتی است که در ابعاد مادی و معنوی، فردی و جمعی جامعه ما می تواند از آن استفاده کند.
وی با تاکید بر اینکه دلیل ایستادگی امروز انقلاب اسلامی مقابل مستکبران، توجه به روح آزادگی و قرآنی است، یادآور شد: روح خداشناسی در این ملتی که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند همچنان جاری است و این رویه برای هر بشری در زمین هم ماندگار و با ثبات می شود.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: این فشارها و مشکلات سیاسی، اقتصادی، نظامی که برای انقلاب اسلامی رخ داد، اگر برای هر کشوری اتفاق افتاده بود آن جامعه و  کشور از هم می پاشید. اما اینکه امروز انقلاب اسلامی این گونه ایستاده است، به برکت قرآن، آموزه های قرآن و اعتقاد به سنت های الهی و  مردمی بودن این انقلاب است.
وی با بیان اینکه در همین فرهنگ قرآنی انقلاب و دفاع مقدس و سختی هایی که در حوزه اقتصادی ما تحمل می کنیم، برخواسته از نور قرآن است، اضافه کرد:  ماه رمضان ماه نزول قرآن است و قرآن کتابی برای زندگی، امید و آرامش است که شعار این دوره از نمایشگاه است و به نظر می‌رسد اگر این نمایشگاه را به یک مجموعه جشنواره تبدیل کنیم، در این صورت می توان از همه ظرفیت های موجود کشور از جمله هنر و ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم.
قالیباف یادآور شد: متاسفانه ظرفیت های مردمی فرصتی برای شکوفا شدن پیدا نمی کنند و ما از این ظرفیت های مردمی در جاهای مختلف غفلت کرده ایم در حالی که هر کجا به موفقیت در جامعه رسیدیم به واسطه دو عنصر خداباوری و مردم باوری بوده است به عبارتی اگر هر جشنواره ای با حضور مردم و لباس فاخر هنر آمیخته شود، آن اقدام به ویژه اقدام های فرهنگی، ماندگار می شود.

ماه رمضان را با آمیزه ای از هنر به جشنواره قرآنی تبدیل کنیم
قالیباف با تاکید بر اینکه مردم و قرآن فرصتی جدید در کنار زبان هنر در ابعاد مختلف ایجاد می کند، گفت: ما باید این ماه را به صورت جشنواره برگزار کنیم تا آثار این جشنواره در زندگی کودک تا یک سالخورده ایجاد کرده و سبب شور و نشاط در همه ابعاد کشور شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چنین رویه ای الگو برای همه آزادی‌خواهان جهان می شود چرا که آموزه های قرآنی منطبق بر فطرت همه انسان ها با هر سلیقه و دین و مذهبی است که بر مردم اثرگذار است. البته چنین رویه نیازمند یک باور در مجموعه مسوولان کشور از جمله خود بنده است که اعتبارات لازم را در قوانین و اعتبارات ببینیم.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان بارها و بارها بر موضوع قرآن و فرهنگ قرآنی که در حقیقت ترویج فرهنگ نور، امید، زندگی و پاکی در جامعه است، تاکید داشتند. بنده و امثال بنده هم باید به این موضوع توجه کنیم تا بتوانیم روح جامعه را در ماه مبارک رمضان نسبت با سایر ماه ها متفاوت شود.
وی با یادی از فرج الله سلحشور فیلمساز فقید کشور اظهار داشت: این هنرمند متعهد با فیلم یوسف پیامبر ده ها میلیون نفر را در دنیا تاثیر قرار داد و این بخشی از اثر هنر در حوزه سینماست و این حرکت می‌تواند دارایی‌های بزرگی را در بُعد معنوی و مادی برای کشور فراهم کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش دانش بنیان ها و صنایع خلاق کشور عنوان کرد:  صنایع خلاق متکی بر خلاقیت و نوآوری افراد و  مبتنی بر اندیشه هستند و چه بهتر که این خلاقیت برای دارایی های معنوی و مادی در یک جشنواره های این چنینی درست شود تا در زندگی همه جوامع و همه سنین مختلف اثرگذار شود.
انتهای پیام/
جوانان فلسطینی یک تنه مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار