خبر/

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی معرفی شد

1401/01/27 - 16:26 - کد خبر: 61457 نسخه چاپی

نصر:  طی آئینی «فرهاد فرهودی» به‌عنوان سرپرست جدید اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی معرفی و از زحمات «پیام صدقی» مدیرکل سابق قدردانی شد.

به گزارش نصر، پیام صدقی،مدیر کل سابق نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس آذربایجان شرقی روز شنبه، ۲۷ فروردین ماه، در این آیین اظهار کرد: سال ۱۳۹۷ اکیپ مدیریتی جوان را در استان تشکیل دادیم و در تمامی حوزه‌ها بر روی شاخص‌ها کار کرده و نقاطی که نیاز به کار داشتند را استخراج و بر روی عقب‌ماندگی‌ها، تمرکز بیشتری کردیم.
وی ادامه داد: تعامل خوبی با مجموعه‌ی اداره کل آموزش و پرورش استان داشتیم که آنها نیز یاریگر ما بودند و چالشی در این زمینه بوجود نیامد، همچنین در حوزه‌ی مشارکت‌های مردمی و خیرین نیز همکاران سنگ تمام گذاشتند و بالای ۲۵ مجمع شهرستانی فعال را تشکیل دادیم که علی‌رغم ویروس منحوس کرونا اقدامات خوبی انجام شد.
وی افزود: در حوزه‌ی اعتبارات مشکلاتی در سالهای اخیر داشتیم اما با کمکهایی که شد، سعی کردیم اعتبارات خود را به ۹۰ میلیارد تومان افزایش دهیم و در بحث اعتبارات ملی نیز رشد فزاینده‌ای داشتیم که از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی در سال ۱۳۹۷ به بالای ۹۰۰ میلیارد تومان در سالجاری رسیدیم.
صدقی با بیان اینکه سعی کردیم در مناطق محروم استان نیز اقدامات خوبی انجام دهیم، گفت: ایده‌ی آجر به آجر، انقلابی در نوسازی مدارس بود که هدف صرفاً ساخت مدارس نبود بلکه سبب آشنایی آحاد مردم با امر مهم مدرسه سازی شد.
وی خاطرنشان کرد: چندین کتاب در زمینه‌ی زندگینامه خیرین چاپ کرده و کارهای خوبی انجام شد، همچنین استانداردسازی سیستم گرمایش مدارس نیز انجام شد که از این سیستم‌ها را از ۸۵ درصد به بالای ۹۹ درصد در سطح استان رساندیم و بخاری نفتی مدارس و مدارس خشتی و گلی نیز جمع آوری شد.
وی همچنین یادآور شد: اقدام بعدی ما نیز مدیریت سبز بود که بحث استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر را در مدارس اجرایی کردیم همچنین آموزش مدیریت سبز نیز از اقدامات خوبی بود که ۲۲۰ هزار نفر در سال در سطح استان آموزش دیدند. 
مدیرکل سابق نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس آذربایجان شرقی تاکید کرد: نکته‌ی مهم دیگر مکان‌یابی فضاهای آموزشی است که بر تمامی لایه‌ها در حال سوار شدن است؛ بنابراین پایلوت‌ها را پیش برده و همچنان ادامه می‌دهیم.
وی اضافه کرد: در زمینه‌ی سرویس‌های بهداشتی نیز کارهای خوبی انجام شد؛ بیش ۱۰۰ روستا داریم که مدرسه دارند اما سرویس بهداشتی ندارند که ۳۷ مورد آنها در حال احداث بوده و ۷۰۰ مورد نیز در حال تعمیر است.
وی با تاکید بر اینکه در زمینه‌ی صنعتی‌سازی نیز به جد وارد شده و کارهایی خوبی را شروع کردیم، متذکر شد: در طول مدیریت ما، حوادث غیر مترقبه‌ای از جمله زلزله «اهر-ورزقان» و «میانه-سراب» را سپری کردیم و در دو زلزله کرمانشاه و سی سخت نیز همکاری‌های خوبی داشتیم.
صدقی ادامه داد: در زلزله‌ی «میانه-سراب» بدون در نظر گرفتن اعتبارات اضافی از مدیریت بحران، مدارس را نوسازی و تأسیس کرده و تا شروع سال تحصیلی تحویل دادیم.
وی خاطرنشان کرد: اداره‌کل نوسازی مدارس، توسعه و تجهیز آذربایجان شرقی سه سال پیاپی به‌عنوان دستگاه‌ برتر در جشنواره‌ی شهید رجایی بوده است 
وی بیان کرد: شعار امسال تولید دانش بنیان و اشتغال‌افرین است که باید سرلوحه‌ی اقدامات خود قرار داده و در بحث نوآوری و اقلیم شناسی مطلوب نظر دولت باشیم. 
مدیر سابق نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس آذربایجان شرقی یادآور شد: در بحث جمع آوری مدارس کانکسی نیز از ۷۰۰ مدرسه به ۳۵۰ مورد رسیدیم و با تفاهم‌نامه‌ی استاندار آذربایجان‌شرقی و ظرفیت خیرین ظرف چندین سال این مدارس را جمع‌آوری می‌کنیم.
۷۳ شهید برای هر صندلی مدیریتی تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده است
سرپرست جدید اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ضمن تشکر از زحمات سرپرست سابق اداره کل، اظهار کرد: از خداوند متعال یاری می‌طلبم چراکه این بار سخت مسئولیت را بر دوش بنده نهاد و امیدوارم با یاری تمامی مسئولین و دستگاه‌های اجرایی استان، با همدلی یک رویی دست در دست همکاران جهادگر و با کمترین دریافتی خالصانه در راه اعتلای مدارس استان و تامین فضاهای ایمن برای دانش آموزان استان تلاش کنم و این بار سنگین را به سر منزل برسانم.
فرهاد فرهودی ادامه داد: خود را به عنوان سرباز ولایت و سرباز مدرسه‌سازی استان میدانم که امیدوارم با توکل بر خداوند متعال اجرای سیاست‌های کلان رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری گام‌های موثری بردارم.
وی افزود: بابت هر صندلی مدیریتی۷۳ نفر شهید شدند و امروز که بار سنگین مسئولیت بر دوش من نهاده شده است، امیدوارم شرمندگی من نسبت به خون شهدای گرانقدر زیاد نشود.
فرهودی خاطرنشان کرد: به همت همکاران در راستای گسترش عدالت، شفافیت و ‌مبارزه با فساد گام برمی‌داریم و در این راستا جان خود را در برابر هر ترکشی فدا کرده و عبایی از حرکت در زمینه‌ی سیاست‌ها و اهداف دولت جمهوری اسلامی نخواهم داشت.
وی گفت: تاکید من، توجه ویژه به مناطق محروم است که در راستای ادامه‌ی فعالیت‌های قبلی نسبت به کاهش و حذف مدارس کانکسی با همدلی و همراهی نوسازی مدارس و ادارات تابعه اقدام خواهم کرد.
وی تاکید کرد: دومین اقدام من، ایجاد ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی خواهد بود و در  طراحی مدارس از رویکرد مدیریت سبز استفاده کرده و تمامی مدارس را رویکرد با انرژی‌های پاک و مدیریت سبز طراحی کنیم و این فرهنگ را از طریق دانش‌آموزان به جامعه منتقل کنیم و با کاهش مصرف انرژی، نسبت به حفظ منابع ملی خود قدمی برداشته باشیم. 
وی با تاکید بر تسریع حرکت به سمت صنعتی سازی و استفاده از صنایع بومی استان در راستای کاهش مدت زمان ساخت فضاهای آموزشی و افزایش کیفیت آنها، یادآور شد: استمرار استقبال از سرمایه‌گذاری در استان و تکریم از خیرین بسیار مهم است؛ نباید معطل اعتبارات دولتی باشیم و با تکریم و تقدیر از خیرین بزرگوار و همراهی آنها در زمینه‌ی ایمن سازی  فضاهای آموزشی گام‌های موثری برداریم و فضای ایمنی را برای دانش آموزان مهیا کنیم.
انتهای پیام/
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی معرفی شد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار