با حضور شهردار و اعضای شورای شهر انجام شد:

اولین اتوبوس برقی بصورت آزمایشی راه اندازی شد / برنامه ریزی برای خرید

1401/01/27 - 16:18 - کد خبر: 61456 نسخه چاپی

نصر: مراسم راه اندازی آزمایشی اولین اتوبوس برقی در ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه ظهر امروز مقابل عمارت ساعت با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر راه اندازی شد.

به گزارش نصر، "کامبیز مرادی" مدیرعامل شرکت شتاب، در این مراسم گفت: امروز شاهد شتاب گرفتن رشد فناوری در کشور هستیم. اتوبوس شتاب، نماد رشد و خودباوری فرهیختگان و متخصصان ایرانی است که در تولید اولین اتوبوس برقی داخلی نمود یافته است.
وی ادامه داد: این اتوبوس نخستین خودرو الکتریکی و توسعه داده‌شده 100 درصد داخلی بوده و آلایندگی صوتی و سوختی آنها صفر است، برای شارژ این اتوبوس ها به سه و نیم ساعت زمان نیاز است که در هر نوبت شارژ دستگاه می‌تواند 250 کیلومتر طی کند.
مرادی افزود: هزینه تمام شده یک دستگاه اتوبوس برقی حدود 350 هزار یورو است که در صورت تولید انبوه هزینه کاهش می یابد. 
"رسول برگی" رییس شورای شهر تبریز در حاشیه این مراسم گفت: اتوبوس های برقی در اکثر کلانشهر ها بررسی شده و در تهران، اصفهان و مشهد برنامه ریزی هایی برای خرید انجام داده اند.
برگی خبر داد: از امروز به مدت 5 روز این اتوبوس بصورت آزمایشی بکارگیری خواهد شد تا در صورت کسب موارد فنی و کارشناسی؛ خریداری و به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز اضافه شود.
رییس شورای شهر تبریز تاکید کرد: استفاده از اتوبوس های برقی اقدامی ضروری در جهت اصلاح سیستم حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به آلایندگی هایی که در تبریز نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و سوخت فسیلی دیگر قابل استفاده نیست، امیدواریم بعد از بررسی های کارشناسی برنامه ریزی برای خرید اتوبوس های برقی را آغاز کنیم.

در حاشیه راه اندازی این اتوبوس در اولین لحظه استارت از میدان ساعت کف اتوبوس به نرده های مسیر BRT خورد و بعد از وقفه ای کوتاه اتوبوس به مسیر خود ادامه داد. 
انتهای پیام/
 اولین اتوبوس برقی بصورت آزمایشی راه اندازی شد / برنامه ریزی برای خرید محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار