معاون استاندار آذربایجان شرقی؛

مراسم شب‌های قدر در شهرهای قرمز، زرد و نارنجی حداکثر ۹۰ دقیقه خواهد بود

1401/01/27 - 13:35 - کد خبر: 61444 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس دستورالعمل ارایه شده ستاد ملی کرونا، مراسم شب‌های قدر در شهرهایی با وضعیت رنگی قرمز، نارنجی و زرد کرونایی با ظرفیت‌های محدود و حداکثر در مدت ۹۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

به گزارش نصر، تراب محمدی روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: این مراسم در شهرهای قرمز در اماکن مختلف با ۳۰ درصد، در شهرهای نارنجی با ۵۰ درصد، در شهرهای زرد با ۷۰ درصد ظرفیت برگزار می شود و در شهرهای آبی با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی بلامانع است.
وی با اشاره به اینکه برای برپایی نماز عید فطر در فضای باز محدودیتی وجود ندارد، ادامه داد: در فضای بسته باید براساس ظرفیت های اعلام شده در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد برگزار شود و همچنین راهپیمایی روز قدس با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک بلامانع است.
محمدی از شهروندان خواست در مراسم شبهای قدر و نماز عید فطر به همراه خود قرآن، تسبیح، مهر و کتاب ادعیه شخصی داشته باشند.
وی گفت: متاسفانه شاهد عادی انگاری و کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جامعه هستیم که ضروری نسبت به این موضوع مردم را حساس تر کرد.
وی همچنین اضافه کرد: دانشگاه ها و مدارس استان باید بازگشایی شوند و هیچ بهانه ای برای عدم بازگشایی قابل قبول نیست و امتحانات نیز به صورت حضوری برقرار خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به ضرورت ثبت نام اصناف در سامانه ایران من، گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان باید به جد پیگیر ثبت نام تمام صنوف در این سامانه باشند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به افزایش میزان مراجعان سرپایی و بستری ها در استان، گفت: در حال حاضر ۲۳۹ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه و ۲۵ نفر بدحال هستند.
بهمن نقی پور با اشاره به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در استان ، افزود: میزان رعایت بهداشت فردی از ۶۶ درصد به ۶۰ درصد، استفاده از ماسک از ۵۱ درصد به ۴۷ درصد و فاصله گذاری اجتماعی از ۶۰ درصد به ۵۶ درصد کاهش یافته است.
وی اعلام کرد: از ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی چهار شهرستان آذرشهر، سراب، ملکان و میانه نارنجی و ۱۷ شهرستان اسکو، اهر، بستان آباد، بناب، جلفا، چاراویماق، خداآفرین، شبستر، عجب شیر، کلیبر، مراغه، مرند، هریس، هشترود، هوراند، ورزقان و تبریز در وضعیت زرد کرونایی هستند و شهرستان قرمز و آبی نداریم. 
انتهای پیام/
مراسم شب‌های قدر در شهرهای قرمز، زرد و نارنجی حداکثر ۹۰ دقیقه خواهد بود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار