گزارش اختصاصی نصر/

سودجویان در کمین مالکان فاز دو خاوران / شهرداری و مقامات قضایی سریعا وارد شوند 

1401/01/28 - 08:48 - کد خبر: 61432 نسخه چاپی

نصر: عده ای از افراد توافق ها را جعل و نسبت به فروش آنها اقدام کرده اند و شهرداری در این موارد مسوولیتی ندارد. 

به گزارش نصر، فاز دو خاوران حدود ۷۰۰ هکتار را شامل می شود، قسمتی از شهرک خاوران که از اردیبهشت ماه سال گذشته همزمان با بخش شدن باسمنج بعنوان یکی از مهمترین دغدغه ها و گزارشات مردمی در خبرگزاری های مختلف منتشر شده است. 
"عباس رنجبر" شهردار سابق کلانشهر تبریز از آغازین روز فعالیت خود همواره به این موضوع پرداخته و نهایتا در نماز جمعه با حضور جمعی از مالکین فاز دو شهرک خاوران طی دیداری که داشت به ارائه سه راهکار اشاره کرده بود، اما استیضاح مانع فعالیت و پیگیری های وی شد. 
اراضی فاز دو خاوران در مقابل 4 بیمارستان در منطقه 9 کلانشهر تبریز که یکی از آنها بنام بیمارستان زهرا مردانی آذر است قرار دارد. 
به گفته صاحبان قرارداد این فاز شهرداری منطقه 9 از سال 89 تا 96 بدون اینکه طرحی مصوب شود این اراضی را با مردم مصالحه کرده است؛ قرار بر این بود تا هزار متر زمین تحویل گرفته و 190 متر بصورت تفکیک در اختیار شهروندان قرار دهد، این در حالی است که تاکنون هیچ کاری در این رابطه انجام نشده و منجر به آواره شدن بیش از 5 هزار خانواده شده است. 
"محمد حسین زاده" شهردار منطقه 9 خاوران در مصاحبه اخیر خود در رابطه با کاربری های فاز دو شهرک خاوران اظهار داشت: هنوز کاربری ها و نحوه گذربندی و سایر ملزومات فنی و مهندسی این زمین ها مشخص نشده است.
وی ادامه داد: شهرداری تبریز در حال مطالعه و بررسی برای انجام فراخوان نسبت به تعیین مشاوره برای مطالعه محدوده فوق می باشد.
وی اضافه کرد: عده ای از افراد توافق ها را جعل و نسبت به فروش آنها اقدام کرده اند و شهرداری در این موارد مسوولیتی ندارد.
حسین زاده در پایان از شهروندان خواست فریب مساحت بزرگ و قیمت پایین اراضی را نخورند.
"محمد ملکی" یکی از مالکین فاز دو خاوران در این رابطه به  «نصر» گفت: نگران تفکیک نیستیم، متاسفانه شهرداری قرارداد ها را ثبت نمی‌کند و هر روز بر تعداد قرارداد های جعلی اضافه می شود، دلالان و سودجویان حداکثر استفاده را کرده و قرارداد های جعلی را به مردم می‌فروشند.
وی ادامه داد: از طرفی برخی از همشهریان ساده لوح قرارداد را برای استعلام به شهرداری منطقه 9 می‌برند اما غافل از اینکه هیچ کدام از قرارداد ها ثبت نشده اند و شهرداری باتوجه به شماره قرارداد حتی قرارداد های کپی را بدون مشکل خوانده و تایید می کنند. 
وی خاطرنشان کرد: طبیعی است که در آینده نزدیک فاجعه ای در رابطه با قرارداد ها رخ خواهد داد. 
ملکی تکمیل کرد: راه حل این قرارداد ها این است که شهرداری قرارداد ها را ثبت کند تا جلوی دلالان و سودجویان گرفته شود. 
وی افزود: علاوه بر تفکیک، دغدغه 5200 خانواده این است که نمی‌دانند قراردادی که در دست دارند جعلی است یا واقعی..!
گزارش نصر اضافه می کند؛ مصوبه بخش باسمنج از سویی دیگر موجب کاهش حریم تبریز و نارضایتی عمومی را به دنبال داشته که لازم است هر چه سریعتر مسئولین امر پیگیر حریم تبریز و تعیین تکلیف مالکین فاز دو شهرک خاوران بوده و آنها را از نگرانی درآورند.
 «نصر» تا حصول نتیجه اطمینان بخش از سوی مالکین فاز دو خاوران، پیگیر این موضوع خواهد بود. 
انتهای پیام/
سودجویان در کمین مالکان فاز دو خاوران / شهرداری و مقامات قضایی سریعا وارد شوند  محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار