معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مراغه؛

مشکلات خوابگاه‌ دانشگاه مراغه در حال رفع است

1401/01/27 - 11:08 - کد خبر: 61428 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مراغه گفت: با بازگشایی دانشگاه‌های شهرستان پس از وقفه دو ساله شاهد مشکلات نظافتی و ساختمانی در یکی از خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی بودیم که در شبکه‌های اجتماعی نیز بازتاب داشت و این مشکل به زودی رفع می‌شود.

به گزارش نصر، موسی شعفی روز جمعه در بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه مراغه اظهار داشت: دیروز فیلمی از خوابگاه خودگردان دانشجویی پسران دانشگاه مراغه در فضای مجازی منتشر شد که در آن برخی از دانشجویان نسبت به وضعیت نظافت و مشکلات ساختمانی آن انتقاد داشتند که در این راستا بازدید میدانی به همراه معاونت دانشجویی دانشگاه در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: پس از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها متاسفانه فرصت چندانی برای ساماندهی و آماده‌سازی خوابگاه‌ها جهت استفاده دانشجویان وجود نداشت و وجود برخی از مشکلات نظافتی در خوابگاه‌های خودگردان خارج از دانشگاه نیز به همین علت است.
وی ادامه داد: قبل از انتشار فیلم وضعیت خوابگاه در فضای مجازی، مسئولان دانشگاه مراغه از مالک و پیمانکار خوابگاه خواسته بودند تا نسبت به رفع برخی از مشکلات و نواقص اقدام کند.
وی افزود: حضور دانشجویان و زمان محدود برای رفع برخی مشکلات ساختمانی و زیرساختی موجب پیش آمدن این مشکل شده و در حال حاضر مالک ساختمان نسبت به رفع مشکلات نظافتی، کاشی‌کاری آشپرخانه و خرید یخچال جدید برای خوابگاه اقدام کرده است؛ ضمن اینکه بقیه موارد نیز پس تعطیلی دانشگاه‌ها رفع خواهد شد.
وی بیان کرد: خوشبختانه شرایط خوابگاه‌های دانشجویی داخل دانشگاه مراغه که دانشجویان دختر در آن اسکان دارند، قابل قبول بوده و از وضعیت مطلوبی برخوردار است.
معاون دانشجویی دانشگاه مراغه نیز در این بازدید با اشاره به اینکه دانشگاه مراغه بیش از یکهزار و ۴۵۰ تخت خوابگاهی دارد، گفت: در حال حاضر دانشجویان در این دانشگاه در ۲ خوابگاه ملکی داخل دانشگاه با ۸۰۰ تخت خوابگاهی ویژه دختران و ۲ خوابگاه استیجاری و سه خوابگاه خودگردان در مجموع با ۵۵۰ تخت خوابگاهی ویژه پسران اسکان یافته‌اند.
رسول دانش‌فراز اعلام کرد: همچنین راه‌انداری خوابگاهی با ظرفیت ۱۰۰ تخت نیز بر اساس توافق با آموزش‌وپرورش شهرستان در دستور کار قرار دارد.
وی تاکید کرد: قبل از انتشار فیلم وضعیت خوابگاه خودگردان در فضای مجازی، در همان خوابگاه به همراه رئیس دانشگاه حضور پیدا کرده و رفع مشکلات موجود را خواستار شده بودیم.
وی با اشاره به اینکه متولی خوابگاه‌های خودگردان بخش خصوصی است و دانشگاه وظیفه نظارتی دارد، اضافه کرد: مالک خوابگاه یکی از خیران شهرستان بوده که با دریافت کمترین هزینه چندین سال است که ساختمان را به عنوان خوابگاه در اختیار دانشجویان دانشگاه مراغه قرار داده و همواره در ساماندهی و رفع کمبودهای آن پای کار است.
معاون دانشجویی دانشگاه مراغه افزود: خوابگاهی با ظرفیت بیش از ۲۰۰ تخت در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و زیربنای سه هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در داخل دانشگاه در حال ساخت است که امیدواریم بزودی به پایان برسد تا قسمتی از مشکلات کمبود خوابگاه را جبران کنیم.
دانشگاه مراغه دارای بیش از سه‌هزار و ۵۰۰ دانشجو است که در ۶۲ رشته مختلف این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
انتهای پیام/
مشکلات خوابگاه‌ دانشگاه مراغه در حال رفع است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار