شهردار منطقه 5 تبریز:

کارگاه عمرانی شرق تبریز فعال تر شد/ منطقه 5 حوزه ای به وسعت کلانشهر تبریز

1401/01/27 - 11:12 - کد خبر: 61427 نسخه چاپی

نصر: شهردار منطقه 5 تبریز با اشاره به پروژه های جدید عمرانی در شرق تبریز اظهار داشت: با آغاز فصل کاری در سال نو و آغاز پروژه های عمرانی جدید در این منطقه، شرق تبریز به کارگاه بزرگ عمرانی بدل شده است.

به گزارش نصر، میر علی اصغر نساج اظهار داشت: در سال جدید 7 پروژه عمرانی در سطح حوزه شهرداری منطقه 5 آغاز شده و عملیات اجرایی 3 پروژه در حال اجرا نیز تسریع یافته است.
وی از آغاز پروژه پیاده راه شهریار حدفاصل میدان اطلس تا میدان ارغوان شهرک باغمیشه خبر داد و افزود: پیاده راه یاد شده به طول یک کیلومتر و عرض 22 متر به اجرا در می آید و علاوه بر مسیر پیاده راه و دوچرخه سواری و خودروی برقی، نصب آلمان، مبلمان شهری و مناسب سازی برای استفاده نابینایان و افراد کم توان نیز پیش بینی شده است.
شهردار منطقه 5 اعتبار اولیه پیاده راه شهریار را ۸۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: زمان آغاز پروژه فروردین ۱۴۰۱ بوده و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.
 
 
آغاز پروژه پیاده راه شهریار شهرک باغمیشه
وی در ادامه سخنان خود از آغاز پروژه ساختمان آتش نشانی مابین شهرک رشدیه و ولی امر خبر داد و اظهار داشت: این پروژه نیز در وسعتی بالغ بر 1000 متر مربع و زیربنای 450 متر شامل بخش هایی چون آشیانه، ساختمان اداری، استراحتگاه پرسنل آتش نشانی و ... خواهد بود.
شهردار منطقه 5 اعتبار اولیه این پروژه را 40 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: درحالیکه مدت پیمان 18 ماه است اما تلاش می شود تا پایان سال به اتمام برسد.

 
آغاز پروژه ساختمان آتش نشانی شهرک رشدیه
نساج همچنین از آغاز پروژه نخستین بازارچه میوه و تره بار مدرن تبریز مابین شهرک رشدیه و ولی امر با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد و افزود: این مجموعه در وسعتی بالغ بر 1500 مترمربع احداث شده و مجموعه ای مدرن شامل سردخانه، انبار، سالن سورت و غرفه های فروش را شامل می شود و از این حیث در تبریز الگو خواهد بود.

 
آغاز پروژه میدان میوه و تره بار شهرک ولی امر
میر علی اصغر نساج در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به پروژه روگذر کرکج در ورودی جاده تهران گفت: این پروژه نیز در سال جدید آغاز شده و امیدواریم خواسته اهالی این منطقه تا پایان سال محقق شود.
وی همچنین از فعال شدن پروژه تکمیل ساختمان اداری جدید شهرداری منطقه 5 خبر داد و افزود: پروژه مذکور در جوار بزرگراه دوکمال به سمت میدان فهمیده درحال احداث بوده و پس از تکمیل، ساختمان اداری این مجموعه به مکان یاد شده منتقل خواهد شد.

 
فعال شدن پروژه ساختمان اداری شهرداری منطقه 5
شهردار منطقه 5 در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز احداث سه پل عابرگذر در مسیر جاده تهران ادامه داد: این پروژه ها ضمن تسهیل تردد شهروندان، باعث افزایش ایمنی و سلامت عابران پیاده خواهد شد.
به گفته شهردار منطقه 5 اعتبار اولیه پیش بینی شده برای کل پروژه های مذکور در سطح حوزه رقمی بالغ بر 71 میلیارد تومان بوده و علاوه بر آن انجام پروژه های خدمات عمومی مانند آسفالت و لکه گیری نیز به ارزش 10 میلیارد تومان نیز به مناقصه می رود.
گفتنی است هم اکنون پروژه های عمرانی روگذر رسالت، پل روگذر ولایت و پل های ضلع شمالی و جنوبی میدان شهید فهمیده نیز در حال اجرا هستند و پیش بینی می شود همه آنها طی سال جاری به اتمام برسند.
انتهای پیام/
کارگاه عمرانی شرق تبریز فعال تر شد/ منطقه 5 حوزه ای به وسعت کلانشهر تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار