دستگاه اتوبوس جدید و آزمایش اولین اتوبوس برقی؛

شهردار تبریز در پی حل ریشه‌ای کمبود ناوگان اتوبوسرانی تبریز

1401/01/26 - 20:22 - کد خبر: 61403 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز در نخستین روزهای کاری خود با امضا تفاهم‌نامه خرید ۹۰۰ دستگاه اتوبوس جدید و همچنین آزمایش اولین اتوبوس برقی نشان داد در پی حل ریشه‌ای کمبود ناوگان اتوبوسرانی است.

به گزارش نصر، در چهارشنبه گذشته تفاهم‌نامه تامین ۹۰۰ دستگاه اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی تبریز به امضا شهرداری تبریز و شرکت خودروسازی رسید.  
یعقوب هوشیار، شهردار تبریز در این باره گفت: هدف اصلی این تفاهم‌نامه، تامین ۹۰۰ دستگاه اتوبوس شهری موردنیاز شهرداری تبریز در جهت ارتقا کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی تبریز و حومه است. 
وی ادامه داد: بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، مقرر شده است که این ۹۰۰ دستگاه اتوبوس طی یکسال آینده توسط شرکت گروه بهمن و خودروسازی اسنا تامین شود. 
شهردار تبریز تشریح کرد: اتوبوس‌های موردنیاز طبق استانداردهای بین‌المللی و ملی و با تاییدیه فنی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه و کارشناسان رسمی و اخذ مجوزهای قانونی موردنیاز تامین خواهد گردید.  
به گفته هوشیار، در فاز اول، بنابر نیاز ضروری شهر تبریز مقرر گردید بلافاصله بعد از امضا این تفاهم‌نامه، قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری فی مابین شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه منعقد شود. 
همچنیت فردا شنبه، اولین اتوبوس برقی فعالیت آزمایشی خود را از مقابل عمارت ساعت آغاز می‌کند. 
شهردار تبریز در این باره نیز اظهار کرد:  به همت شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تبریز یک دستگاه اتوبوس برقی ساخت داخل که محصول شرکت شتاب می باشد، بمدت ۵ روز از روز شنبه به صورت آزمایشی بکارگیری خواهد شد تا در صورت کسب تاییدیه کارشناسی ، اتوبوس های برقی خریداری شده و به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز اضافه شود.  
وی ادامه داد: توسعه ناوگان اتوبوسرانی از اهداف اصلی مدیریت شهری جدید تبریز است و امیدوارم راه‌اندازی آزمایشی اتوبوس برقی، به دستیابی شهرمان به حمل و نقل پاک بینجامد.
انتهای پیام/
شهردار تبریز در پی حل ریشه‌ای کمبود ناوگان اتوبوسرانی تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار