مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان:

352 هزار هکتار از دیم‌زارهای آذربایجان‌شرقی زیر کشت بهاره می‌رود

1401/01/26 - 14:12 - کد خبر: 61393 نسخه چاپی

نصر: مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز کشت بهاره در ۳۵۲ هزار هکتار از اراضی دیم استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۵۰ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

به گزارش نصر، جلال رحیم زاده در گفت وگویی اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیمزارها، در ۳۵۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان با مشارکت ۲۵ هزار بهره بردار در حال اجراست و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های دیم‌خیز کشور است و از نظر سطح زیر کشت محصولات دیم، رتبه نخست کشور را دارد، گفت: در دیمزارهایی که ظرفیت تولید را داشته باشد به کشاورزان توصیه می شود که با کاشت عدس، نخود و لوبیا خالی نگذارند و در این راستا ۴۰ درصد کشاورزان استان در سال جاری تحت پوشش تولید در دیمزارها قرار دارند.
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی با آموزش کشاورزان و نیز ارایه تسهیلات چهار درصدی برای خرید ادوات و سمپاش در ترویج کشت بهاره دیمزار به کشاورزان کمک می کند.
بنا به گفته کارشناسان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اجرای این طرح می‌تواند درآمد کشاورزان را در مناطق دیم ارتقا دهد و پیش‌بینی می‌ شود با تکمیل آن در افق پنج ساله، تولید محصولات زراعی دیمزارها به ۲ برابر افزایش یابد.
مساحت کل اراضی کشاورزی استان یک میلیون و ۲۲۲ هزار هکتار است که به طور معمول سالانه در حدود ۸۰۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت دیم می رود.
در آذربایجان شرقی سالانه در حدود ۴.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در زیربخش های مختلف زراعی، باغی ، دامی و شیلات تولید می شود.
انتهای پیام/
352 هزار هکتار از دیم‌زارهای آذربایجان‌شرقی زیر کشت بهاره می‌رود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار