بهراد موسوی:

بخشی از ضررها جبران می‌شود؛ بهار خوبی در پیش است

1401/01/26 - 13:09 - کد خبر: 61392 نسخه چاپی

نصر: بهراد موسوی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه «بورس بهار خوبی در پیش دارد»، گفت: سهامداران می‌توانند بخشی از ضررهای تحمیلی را جبران کنند.

به گزارش نصر، بهراد موسوی  درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: در شرایط فعلی، وضعیت کلان اقتصادی و سیاسی کشور برای بازار سرمایه خوب است. خبرهای مهمی مانند برجام طی روزهای اخیر بازار سرمایه را تحت تأثیر قرار داد و مصوبه وزارت صمت پیرامون وضع عوارض سنگین بر صادرات فولاد کشور به این موضوع دامن زد.
وی افزود: با توجه به بالاتر بودن ارزش معاملات و همچنین روند شاخص در روز چهارشنبه، کلیت بازار برای هفته‌های آتی مثبت ارزیابی می‌شود. علی‌رغم وجود خبرهای منفی، بهار خیلی خوبی را در پیش خواهیم داشت. با توجه به تحلیل‌ها و رصد جریان نقدینگی می‌توان بهترین بازدهی‌ها را به دست آورد. سهامداران می‌توانند بخشی از ضررهای تحمیلی را جبران کنند.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مصوبه وضع مالیات از صادرات صنایع فولادی، خاطرنشان کرد: این مصوبه بیشترین تأثیر را در فلزات اساسی می‌گذارد. صنایعی مانند خودرویی‌ها و بانکی‌ها که صادراتی ندارند، چرا باید از این اتفاق تأثیر منفی بگیرند؟ مصوبه وزارت صمت، جو روانی میان سهامداران ایجاد کرد و افرادی که در هفته‌های اخیر بازدهی خوبی کسب کرده بودند، ترجیح دادند ریسک نکنند.
بهراد موسوی ادامه داد: صف‌های فروش روز سه‌شنبه عادی نبود و این مسئله را باید در نظر داشت که رفتار مغرضانه و به دور از اخلاق انجام شد. در تابلوی معاملاتی شرکت‌های بزرگ، سفارش‌های قلابی می‌گذاشتند بیشتر در جهت فشار به بازار و لغو مصوبه بود. به نظر می‌رسد در مورد این مصوبه بازنگری خواهد شد و ابهامات و ترس از بازار برطرف می‌شود.
وی در پاسخ به این سؤال که «مصوبه وضع عوارض سنگین بر صادرات فولاد کشور» چه تأثیری بر روی گروه فلزات اساسی خواهد داشت؟»، گفت: در گروه فلزات اساسی، بیشترین تأثیر منفی برای یک شرکتی خواهد برد که 13 درصد از دی پی اس آن کاهش خواهد یافت.
این کارشناس بازار سرمایه راجع به وضعیت بورس در هفته آینده، یادآور شد: در هفته‌های، بازاری مثبت و نوسانی همراه با ورود و خروج پول از صنایع مختلف را با گرایش مثبت خواهیم داشت. پیش‌بینی می‌شود گردش و ارزش معاملات بسیار بالایی در بازار ثبت شد و ارزش معاملات خود را در محدوده 9 هزار میلیارد تومان حفظ کند.
بهراد موسوی به تشریح اثرات معافیت مالیاتی صندوق‌های سرمایه‌گذاری پرداخت و عنوان کرد: خیلی‌ها معتقدند که برای ادامه روند صعودی، باید پول جدید وارد بازار شود. سرمایه خود را به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری هدایت کرده‌اند و کارهای اداری آن انجام شده است که روزهای آینده قطعاً ورود پول از سمت صندوق‌ها به بازار و سهام مختلف را هم خواهیم داشت که خبر خوبی برای ادامه راه بورس به حساب می‌آید.
انتهای پیام/
 بخشی از ضررها جبران می‌شود؛ بهار خوبی در پیش است آژانس خبری تحلیلی شهر بورس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار