معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

راهنمایان گردشگری نقش مهمی در رسیدن به اهداف گردشگری دارند

1401/01/25 - 11:51 - کد خبر: 61350 نسخه چاپی

نصر: معاون گردشگری میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی گفت: راهنمایان گردشگری به‌ عنوان سفیران فرهنگی نقش مهمی در رسیدن به اهداف توسعه گردشگری استان دارند.

به گزارش نصر، علیرضا بایرام زاده روز پنج‌شنبه با اشاره به برگزاری انتخابات انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان، اظهار کرد: انجمن صنفی راهنمایان گردشگری جزو ظرفیت‌های بزرگ حوزه بخش خصوصی است که در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان نقش بسزایی ایفا کرده اند.
وی همچنین بر دانش افزایی راهنمایان گردشگری اشاره کرد و گفت: توجه به دانش افزایی راهنمایان گردشگری در خصوص ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و طبیعی منطقه گامی موثر در پیوستگی اجرای تورهای گردشگری در استان است.
وی اظهار کرد: میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در این راستا دوره‌های آموزشی مختلف با هدف ارتقای سطح دانش راهنمایان برگزار می کند و معتقدیم دانش افزایی راهنمایان در پیشبرد اهداف گردشگری استان موثر واقع خواهد شد، چون راهنمایان نقش مهمی در  ضمانت بازگشت گردشگران و ایجاد تجربه‌ای منحصر به فرد از تورهای برگزار شده ایفا می کنند.
بایرام زاده به ترکیب هیات مدیره جدید این انجمن نیز اشاره کرد و گفت: محمد شهداد، داود فرجی غازانی، نازلی علمی، حبیب محمدزاد و رسول شیخ‌زاده به عنوان هیات مدیره و حمید حسن‌پور و شهاب سازگاری به‌عنوان بازرسان تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری آذربایجان شرقی انتخاب شدند.
به گزارش ایرنا، وجود افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه های خاص گردشگری در کنار بازار تاریخی تبریز و ثبت شده در فهرست یونسکو، آذربایجان شرقی را در ردیف پنج استان نخست ایران به لحاظ برخورداری از ظرفیت های صنعت گردشگری قرار داده است.
انتهای پیام/
راهنمایان گردشگری نقش مهمی در رسیدن به اهداف گردشگری دارند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار