فرماندار مراغه؛

اجرای قطعه پنج نیمه کاره مانده آزاد راه هشترود-مراغه به زودی آغاز می‌شود

1401/01/24 - 14:14 - کد خبر: 61306 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود از آغاز مجدد ساخت قطعه پنج آزاد راه هشترود- مراغه خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده تا آخر فروردین ساخت این قطعه توسط مجریان این طرح از سرگرفته می‌شود.

به گزارش نصر، علی رضا توری در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: این قطعه به طول ۶ کیلومتر و ۷۰۰ متر بر اساس تبصره ۵۶ از محل اعتبارات بانکهای عامل اجرا خواهد شد.
فرماندار هشترود گفت: مسئولین قول مساعد داده اند که با تزریق بودجه دولتی و با مشارکت بانکهای عامل و بخش خصوصی این پروژه در اسرع وقت به پایان برسد.
توری اظهار کرد: در دیداری با مدیر کل امور حقوقی شرکت زیر ساخت توسعه قرار بر این شد که تملک کامل اراضی کشاورزانی که در این قطعه واقع شده است نیز در اسرع وقت انجام شود.
فرماندار هشترود خاطرنشان کرد: طی سالیان متمادی به دلیل عدم وجود ورودی و خروجی مناسب شهر و نبود رمپ مناسب از سمت آزاد راه، مشکلاتی برای اهالی هشترود ایجاد شده بود که با اتمام عملیات احداث قطعه پنج آزاد راه هشترود -مراغه این مشکلات به زودی مرتفع شده و شاهد توسعه و عمران شهر هشترود و روستاهای تابعه خواهیم بود. 
محور فعلی مراغه – هشترود به طول ۱۰۱ کیلومتر بوده که با پیچ های خطرناک از ۲ شهر خداجو و نظرکهریزی می گذرد، با آنکه بیشتر ترانزیت شهرهای جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان از این مسیر است، این جاده از غیر استانداردترین جاده های کشور محسوب می شود.
با اجرای آزاد راه مراغه - هشترود، طول این مسیر ۹ کیلومتر کاهش می یابد و در طول بهره برداری ۲۰ ساله این آزاد راه، حدود ۱۲۳ میلیون لیتر بنزین و ۲۹۴ میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت ۵۰ دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می شود.
شهرستان مراغه با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
انتهای پیام/
اجرای قطعه پنج نیمه کاره مانده آزاد راه هشترود-مراغه به زودی آغاز می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار