استاندار آذربایجان غربی؛

سهم شبکه ریلی استان در ترانزیت بین‌المللی قابل افزایش است

1401/01/24 - 11:35 - کد خبر: 61290 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به موقعیت بین المللی این استان و قرارگرفتن در کریدورهای جاده‌ای ایران با کشورهای اروپایی، سهم شبکه ریلی استان در ترانزیت بین المللی می تواند افزایش یابد.

به گزارش نصر، محمدصادق معتمدیان سه شنبه شب در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: می توان حجم بالای حمل و نقل جاده ای استان را به شبکه ریلی منتقل کرد.
وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت ویژه آذربایجان غربی در همسایگی با سه کشور و وجود پنج پایانه مرزی فعال، ضروری است مسیرهای جدید راه‌آهن احداث شود تا زیرساخت‌های لازم جهت ارتقای میزان تبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه فراهم باشد.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: افزایش سقف اعتبار مصوب سال ۱۴۰۱ کریدور بزرگراهی غرب کشور ضروری است و امیدواریم در کنار آن، آزادراه ارومیه - تبریز و سایر محورهای اصلی و بزرگراهی در این استان تعیین تکلیف شود.
این دیدار به منظور پیگیری افزایش سهم آذربایجان‌غربی از حمل‌ونقل ریلی، رفع نواقص ایستگاه‌ها و خطوط راه‌آهن توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، جذب اعتبارات لازم و نیز تسریع در عملیات احداث پروژه‌های راهسازی  برگزار شد.
سال گذشته هم با نگاه ویژه استاندار آذربایجان غربی و اهتمام وزارت راه و شهرسازی در زمینه ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، ٨۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان به بهره‌برداری رسید و همچنین عملیات ساخت ٧٢ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی آغاز شد.
انتهای پیام/
سهم شبکه ریلی استان در ترانزیت بین‌المللی قابل افزایش است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار