تندبادهای غبارآلود تبریز را در نوردید

1401/01/23 - 17:13 - کد خبر: 61251 نسخه چاپی

نصر: تندبادهای غبارآلود امروز مناطق مختلف آذربایجان شرقی از جمله تبریز را فرا گرفته و بر اساس اعلام محیط زیست، هوای این کلانشهر برای گروه های حساس ناسالم است.

به گزارش نصر، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک موجب کاهش دید در محورهای ارتباطی شده و امور روزمره مردم را با مشکل مواجه کرده است.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی روز سه شنبه به ایرنا گفت: با توجه به افزایش غلظت ریزگردها، هوای تبریز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
داود قاسم‌زاده اعلام کرد: در حال حاضر میانگین شاخص کیفی هوای تبریز برابر ۱۰۷ است و در صورت تداوم این وضعیت شاخص کیفی هوا بدتر خواهد شد .
وی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی، ریزگردهای فرا منطقه‌ای غرب کشور را فراگرفته و استان ما نیز تحت تاثیر این ریزگردها قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در این شرایط توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد، فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.
 بر اساس اعلام هواشناسی استان آذربایجان شرقی سرعت وزش باد در شهر تبریز ۶۱ کیلومتر بر ساعت است و در شهر شبستر به ۷۹ کیلومتر بر ساعت رسیده است.
بر این اساس، وزش باد گاهی تا شدید و تندبادهای لحظه ای تا فردا چهارشنبه در استان ادامه خواهد داشت.
براساس این گزارش، شاخص آلودگی از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و هم‌چنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/
تندبادهای غبارآلود تبریز را در نوردید خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار