مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی:

پنج هزار و ۲۶۸ نفر با تسهیلات بانکی بخش تولید در آذربایجان شرقی صاحب شغل می‌شوند

1401/01/22 - 15:53 - کد خبر: 61190 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: با اجرای ۶۹۸ طرح تولیدی و استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه، پنج هزار و ۲۶۸ نفر در استان صاحب شغل می‌شوند.

به گزارش نصر، علی اصغر عباس زاده روز دوشنبه در جلسه تسهیلات بانکی بخش تولید مربوط به دستور العمل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: سهم تسهیلات تبصره ۱۸ استان آذربایجان شرقی امسال با اعمال ضریب ۳.۲ خواهد بود ولی مبلغ آن هنوز مشخص نشده است. 
وی افزود: البته نسبت به سال گذشته که این تسهیلات ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است، افزایش دارد، بر این اساس اعطای تسهیلات موضوع بند(الف) تبصره ۱۸ به صورت ثبت نام متقاضیان در سامانه های معرفی شده، پایش اولیه دستگاه اجرایی و معرفی به کمیته استانی، بررسی در کمیته استانی و تایید شورای برنامه ریزی و توسعه استان، معرفی به موسسه های عامل، پرداخت تسهیلات و نظارت می باشد. 
عباس زاده گفت: سهم دستگاه های اجرایی با لحاظ برنامه کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی به میزان یکهزار میلیارد تومان می باشد و تا ۱۰ درصد از منابع به صورت کمک فنی و اعتباری و یارانه سود قابل تخصیص است.
وی افزود: در جهت به روزرسانی تجهیزات کارگاهی دانشگاه فنی و حرفه ای و سازمان فنی و حرفه ای و هنرستان های آموزش و پرورش پنج درصد از منابع به صورت تسهیلات بانکی اختصاص می یابد.
عباس زاده با اشاره به برگزاری هفت جلسه کمیته استانی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بر اساس طرح‌های رسیده به دبیرخانه تبصره ۱۸ گفت: طی این جلسات ۶۹۸ طرح به مبلغ بیش از پنج هزار و ۱۵۰میلیارد ریال با پیش بینی اشتغال پنج هزار و ۲۶۸ به تصویب رسیده است. 
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی از دستگاه های اجرایی و بانک های عامل درخواست کرد تا نسبت به اخذ سهمیه استانی در سال ۱۴۰۰ از وزارت متبوع و شعب مرکزی اقدامات لازم را انجام دهند و جهت برنامه ریزی های آینده در ۱۰ روز آینده نتیجه را به دبیرخانه اعلام کنند و همچنین بانک ها هر هفته پنج شنبه گزارش ریز عملکرد، تعداد و مبلغ پرداخت ها، اطلاعات طرح‌های رد شده توسط بانک را به صورت کتبی به دبیرخانه اعلام کنند. 
بر اساس بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به دولت اجازه داده شده است برای مردمی‌ شدن اقتصاد، حداکثرسازی مشارکت اقتصادی، بهره‌گیری موثر از ظرفیت‌های عظیم جمعیت فعال کشور و برای بهره‌برداری موثر از مزیت‌های نسبی و رقابتی مناطق در پهنه سرزمینی ایران اسلامی، برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها به ایجاد اشتغال پایدار و جدید منجر شود.
این تبصره به سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان فرصت می‌دهد تا ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و پایدار در منطقه و شناسایی استعدادها و قابلیت‌های مناطق، از طریق حمایت‌های نهادی، اعتباری، آموزشی و اجرائی، اقدامات مصرح در ذیل این تبصره را بر اساس سیاست‌های مصوب شورای‌ عالی اشتغال انجام دهند.
این تسهیلات در دو نوع ایجادی، توسعه ای، تکمیلی و سرمایه در گردش با سقف متناسب با طرح و سود ۱۲ درصدی است. برای تسهیلات بر مبنای سرمایه در گردش، دوره تنفسی در نظر گرفته نشده اما در نوع دیگر، دوره تنفس حداکثر ۱۲ ماهه است.
دوره بازپرداخت تسهیلات ایجادی، توسعه ای و تکمیلی، سه سال و برای تسهیلات با سرمایه در گردش، یک سال در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/
پنج هزار و ۲۶۸ نفر با تسهیلات بانکی بخش تولید در آذربایجان شرقی صاحب شغل می‌شوند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار