رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در آذربایجان شرقی؛

صیانت از حقوق عامه هدف اصلی مرکز وکلای قوه قضائیه است

1401/01/21 - 15:45 - کد خبر: 61134 نسخه چاپی

نصر: رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در آذربایجان شرقی گفت: صیانت از حقوق عامه و تحقق دسترسی آسان و عادلانه آحاد مردم به خدمات حقوقی هدف اصلی و محوری این مرکز است.

به گزارش نصر، معصومه فرهادی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به بیست و دومین سالروز تاسیس نهاد مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران حقوقی قوه قضائیه، افزود: این مجموعه به همت ریاست وقت قوه قضائیه در ۱۷ فرردین ماه سال ۱۳۷۹ بنیانگذاری شد که هم اکنون در کل کشور بیش از ۴۸ هزار نفر وکیل و کارشناس و یکهزار نفر مشاور خانواده عضو دارد و یکی از تشکل های وسیع و مهم حوزه قضائی جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.
وی اعضای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده آذربایجان شرقی را یکهزار و ۴۰۰ نفر اعم از وکلای پایه دو و پایه یک اعلام و اضافه کرد: علاوه بر این تعداد، در حال حاضر ۶۰۰ نفر از کارآموزان دوره های وکالت نیز با این مجموعه همکاری و ارتباط کاری دارند.
فرهادی برگزاری تعداد ۶۹ هزار جلسه مشاوره حقوقی رایگان طی دو سال اخیر توسط مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده آذربایجان شرقی برای مراجعان معاضدتی دادگستری شهرستان تبریز را از جمله فعالیت های دوره چهارم مدیریت این مرکز بیان کرد و اظهار داشت: طی این دو سال تعداد ۵۰۰ فقره پرونده معاضدتی و همچنین ۲۵۰ فقره پرونده تسخیری توسط وکلای مرکز آذربایجان شرقی بر عهده گرفته شده است.
وی افتتاح و رونمایی از تلفن گویای " ۱۲۹ " برای انجام مشاوره های رایگان حقوقی و  نیز بهره برداری از ساختمان جدید اداری شامل دادسرای انتظامی را از دیگر فعالیت های دو ساله مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده آذربایجان شرقی برشمرد و ادامه داد: تحلیف تعداد ۱۹ نفر از کارآموزان وکالت ورودی سال ۱۳۹۶، اتمام مراحل اداری کارآموزی ورودی های همین سال، برگزاری اختبار کتبی و شفاهی وکالت ورودی های سال ۱۳۹۶ با حضور اساتید دانشگاهی و قضات دادگستری، پذیرش تعداد ۳۴۵ نفر از کارآموزان وکالت ورودی سال ۱۳۹۸ و صدور پروانه آنها و پذیرش تعداد ۱۹۸ نفر از کارآموزان سال ۱۳۹۹ از دیگر فعالیت های مرکز طی سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به شمار می آید.
فرهادی گفت: در همین مدت مصاحبه های علمی برای تعداد ۵۵۰ نفر از پذیرفته شدگان مشاوران خانواده و روان شناسی سال ۱۳۹۹، برگزاری ۵ دوره همایش پیرامون اخلاق حرفه ای وکلا، تاریخچه وکالت، فانون حبس تعزیزی و قتل با حضور یکهزار نفر از کارآموزان و رسیدگی به تعداد ۵۸ درخواست نقل و انتقال به انجام رسید.
وی فعالیت دادسرای انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در تبریز را یکی از مهمترین اقدامات هیات مدیره دوره چهارم بیان کرد و گفت: هدف اصلی ما سالم سازی بدنه مرکز است که این مجموعه به عنوان بازوان سلامت مجموعه از سال گذشته فعالیت خود را شروع کرده است.
فرهادی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان دفاع از وکیل متخلف در قاموس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده آذربایجان شرقی نیست، افزود: در این زمینه ما پا به پای قضات حرکت می کنیم و در عین حال از وکلای بی گناه و سالم تا سر حد توان حمایت و پشتیبانی می کنیم.
وی اظهار داشت: تمامی تلاش مرکز بر این است تا به عنوان یکی از همکاران و همیاران دستگاه قضائی فعالیت کند و تا حد امکانات و بضاعت خود در کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضائی تقش آفرین باشد.
رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده آذربایجان شرقی با اشاره به کسب رتبه برتر این مرکز در سطح کشور، یادآور شد: تقویت ارتباط با جامعه هدف و مردم یکی از معیارهای اصلی این انتخاب بوده است که بر همین اساس افزایش فعالیت های مرکز در فضای مجازی، ارتباط با مخاطبان برای جایگاه سازی و راه اندازی سایت اینترنتی رسمی مرکز برای سهولت دسترسی وکلا به جلسات مختلف در سرلوحه فعالیت های ما قرار گرفته است.
انتهای پیام/
صیانت از حقوق عامه هدف اصلی مرکز وکلای قوه قضائیه است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار