گزارش نصر از برنامه های شهردار کلانشهر تبریز:

امیدواریم در سه ماهه آینده به شرایط مطلوبی برسیم/ آغاز طرح ضربتی 15 روزه از فردا 

1401/01/21 - 13:28 - کد خبر: 61128 نسخه چاپی

نصر: شهردار کلانشهر تبریز گفت:  مدیریت بدون تعارف یکی از رویکرد های من خواهد بود، پروژه ای که دو سال است در جا مانده و حواشی دارد باید به آن وارد شده و جراحی کنیم.

به گزارش نصر، صبح امروز در پایان جلسه علنی شورای شهر تبریز شهردار منتخب به ارائه  برنامه های خود پرداخت. 
"یعقوب هوشیار" ضمن تقدیر از اعضای شورای شهر گفت: وضعیت موجود و بودجه سال جاری حدود 100 درصد افزایش یافته است، یک هزار و 300 میلیارد تومان برای سال جاری بدهی داریم که یکی از چالش های روبروی شهرداری است.
وی به چالش‌ها و دغدغه‌های شهرداری پرداخت و گفت: تبدیل وضعیت جز دغدغه‌های همکاران ما در شهرداری است که با همراهی اعضای شورای ممکن خواهد بود، مستحضرید که درآمد پایدار از محل بودجه سرجمع 12 درصد است. 
وی افزود: یک سری چالش های جدی اعم از حمل و نقل و خط یک مترو داریم که امیدواریم تا پایان سال حداقل 300 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل شهری کنیم.
وی تاکید کرد: حوزه پسماند نیاز به یک جراحی سخت دارد، رفتار عادلانه با شهر برای متوازن کردن زیر ساخت های نقاط مختلف شهری از برنامه‌های مهم ما خواهد بود. 
وی با اشاره به اهمیت ورزش گفت: در ورزش با یک فقدان مواجهیم، چرخه ورزش به نوعی آسیب دیده است، باید در این رابطه استراتژی داشته باشیم تا قهرمان تولید کنیم، در سال های اخیر تیم های تبریزی در حال نزول است.
وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم در مسائل اجتماعی شور و نشاط را به جریان بیاندازیم باید ورزش را جدی بگیریم.
وی تاکید کرد: در رابطه با هوشمند سازی مجبور هستیم به آن سمت برویم، این مسیر باید آغاز شود، قرارگاه هوشمند سازی از هفته آینده آغاز خواهیم کرد.
می‌خواهیم چندین قرارگاه ایجاد کنیم، تاکنون برای تولید ثروت هیچ استراتژی نداشته ایم. 
وی ادامه داد: در بدنه شهرداری شور و حالی که قبلا بود دیده نمی‌شود.
هوشیار خاطر نشان کرد: مدیریت بدون تعارف یکی از رویکرد های من خواهد بود، پروژه ای که دو سال است در جا مانده و حواشی دارد باید به آن وارد شده و جراحی کنیم.
شهردار منتخب شورا گفت: نمی‌خواهم وارد 14 محور راهبردی شوم، قبل از اینکه کار را آغاز کنیم باید توجه داشته باشیم که شرایط خیلی حاد است. 
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سه ماهه آینده به شرایط مطلوبی برسیم، در حوزه خدمات شهری وضعیت ما خوب نیست. 
هوشیار اضافه کرد: از فردا طرح ضربتی 15 روزه را تا عید فطر آغاز خواهیم کرد تا در مرحله اول مردم رویکرد شهرداری و شورا را ببینند، بعد از عید فطر نیز برنامه هایی برای تثبیت وضعیت شهری داریم.
وی ادامه داد: بحث های آبنما، نورپردازی و آسفالت را در سه ماهه بصورت ضربتی حل خواهیم کرد، بحث ناحیه محوری در قالب 35 ناحیه تقسیم بندی کردیم، توزیع خدمات عادلانه و تربیت نیرو های جوان متخصص زیر 40 ساله برای نواحی انتخاب خواهیم کرد و تا آخر سال این کار ها انجام خواهد شد، خط یک مترو و ورزش جز اولویت ما است. 
وی با اشاره به حاشیه نشینی و اهمیت آن تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم ما ساخت 500 واحد مسکن در خود شهرداری است، کاهش زمان صدور پروانه یکی از برنامه های ما در شهرسازی است، امیدواریم در دو سه ماهه آینده این اتفاق محقق شود. 
وی افزود: صیانت از حریم یکی از موضوعات مهم ما است در اولین فرصت اداره صیانت از حریم را راه اندازی خواهیم کرد، احداث خانه قرآن یکی از دیگر اولیت های ماست، در راستای شفافیت سازمان ها و شرکت ها نیز به صندوق متمرکز خواهند آمد. 
شهردار کلانشهر تبریز تاکید کرد: قوت های شهر تبریز را در سه ماهه آینده نشان خواهیم داد. 
بعد از ارائه برنامه های شهردار منتخب اعضای شورا سوالات و دغدغه‌های خود را مطرح کرده و از شهردار خواستند نسبت به مسائل مطروحه توجه داشته باشد. 
در ابتدا "علیرضا نوای باغبان" با اشاره به گردشگری، گفت: بحث گردشگری یکی از مسائل مهم ما است که تابستان را در ادامه راه داریم و نیاز به برنامه ریزی است، ساختار گردشگری برخلاف گذشته باید تقویت شود. 
باغبان ادامه داد: بحث سرمایه گذاری باید بصورت ساختاری تقویت شود، نیاز است افرادی سر کار بیایند که سرمایه گذاری را احیا کنند، موضوع سرمایه گذاری باید بصورت ساختاری حل شود. 
وی با اشاره به چالش باسمنج تاکید کرد: موضوع باسمنج باید جز برنامه های اصلی در نظر گرفته شود، حریم تبریز در این رابطه کسر شده است که نه شهرداری باسمنج راضی به این وضعیت است و نه تبریز. 
در ادامه "روح الله دهقان نژاد" گفت: تابستان فصل خوبی برای پذیرش مهمان است، نباید از ظرفیت نیرو های بلا استفاده در شهرداری غافل ماند، نظم مالی یکی از بحث های مهم در شهرداری است که باید مدیریت شود، این می‌تواند به حقوق ها هم کمک کند. 
وی ضمن تقدیر از برنامه شهردار در مورد بحث های هوشمند سازی گفت: استفاده از روش های جدید و تکنولوژی های جدید در خدمات عمرانی استفاده شود. 
وی تاکید کرد: بعد از سال 96 نوسازی حمل و نقل نداشته ایم، بحث مترو افتضاح است، شورا هزار میلیارد برای امسال در نظر گرفت تا این خط تمام شود، فاز دو خاوران یکی از مشکلاتی است که نیاز به حل دارد. 
وی در پایان افزود: در قراردادهای شهرداری نیاز به ساماندهی وجود دارد متاسفانه در سال های اخیر بسیار متضرر شده ایم. 
سپس "کاظم زعفرانچی لر" ضمن آروزی موفقیت به هوشیار گفت: باید از ظرفیت انبوه سازان در بافت فرسوده استفاده شود، شهرداری توان کار را نخواهد داشت.
وی ادامه داد: ساماندهی ورودی و خروجی شهر، در هیچ کدام از ورودی های شهری غرفه معرفی تبریز نداریم.
زعفرانچی لر گفت: همایش های خاص سالانه برای دعوت از افرادی که سفیر تبریز باشد تا تبریز را در خارج معرفی کند. 
وی ادامه داد: در رابطه با گردشگری و بافت های تاریخی مرمت می‌شود اما احیا نمی‌شود، در حوزه متاورس می‌توانیم فعالیت کنیم، پارک بزرگ تبریز سالیان سال به حال خود رها مانده است، در حوزه کودک و نوجوان نیاز به اختصاص یک فرهنگسرا داریم، اخذ میزبانی یک رویداد مهم را پیگیری کنیم، عینالی ظرفیت بزرگی است که نیاز به تکمیل دارد.
سپس "پرویز هادی" با تاکید بر اهمییت ورزش و شور و نشاط در جامعه گفت: خوشحالم که در بحث ورزش فعال هستید. 
وی ادامه داد: در کمیسیون خدمات به بحث خدمات محلی هیچ ترتیب اثری تاکنون داده نشده است، این ها برای مردم پر اهمیت هست. 
وی افزود: وضعیت فضای سبز واقعا اسفناک است و مشکلات بسیاری در این حوزه داریم، تجهیزات آتش نشانی را چند ماهی است که پیگیر هستیم، همه تجهیزات آتش نشانی از بین رفته است تا کنون ریالی برای این موضوع تخصیص نیافته است.
هادی گفت: ماشین آلات خدمات شهری از دیگر مسائل مهم ما است که در بحران منطقه عباسی شاهد آن بودیم.
وی خاطرنشان کرد: بحث جذب سرمایه‌گذاری در کمیسیون 77 نیاز به پیگیری جدی دارد تا موانع ایجاد شده رفع شود. 
در ادامه "غلامرضا احمدی" با اشاره به اهمییت موضوع حاشیه نشینی گفت: قضیه حاشیه نشینی و بافت فرسوده یکی از مهمترین مسائل شهر ما است که نیاز به توجه بیشتر دارد. 
وی در ادامه با تاکید شهردار بر اهتمام به مصوبات شورای شهر، گفت: از مطالبات اصلی مردم مبارزه با فساد است. 
"یاسین بجانی" به اهمییت جذب سرمایه گذار اشاره کرد و از آقای یوسفی که در چند ماه قبل بعنوان سرپرست شهرداری مشغول بود تقدیر و تشکر کرد. 
سپس "احد صادقی" گفت: کسی که به شهر ما وارد می‌شود باید بداند که مدیران شهری کار ها را بر اساس عقلانیت و معنویت و عدالت تصمیم گیری می‌کنند. 
وی از شهردار خواست: از کار نمایشی و هیجانی اجتناب کند. 
وی با اشاره به مطالبه مردم گفت: نارضایتی در لایه های مدیریتی در حوزه شهرسازی؛ نبود سیستم ارزیابی مدیران.
صادقی ادامه داد: پل دیزل آباد با مشکلاتی مواجه است که نیاز به تاکید و بررسی دارد. 
وی خاطرنشان کرد: در حوزه حسابرسی عقب هستیم، حساب های سال های گذشته و حسابرسی های داخلی هنوز به صحن نیامده است.
در پایان برگی با تقدیر از زحمات یوسفی گفت: قبول سرپرستی در ایام نوروز کار سختی است که نیاز است تا از ایشان تشکر کرد. 
وی افزود: سازمان فرهنگی هنری اجتماعی شهرداری در نوروز کار های خاصی را انجام دادند که قدردان آنها هستیم که حتی سرپرست آنها نیز تفویض اختیار نداشت، سوگواره آفتاب یکی از برنامه های مهم این مجموعه است که در آینده شاهد آن خواهیم بود. 
اکنون که آقای هوشیار آمده اند توقعاتمان زیاد شده است. 
انتهای پیام/
امیدواریم در سه ماهه آینده به شرایط مطلوبی برسیم/ آغاز طرح ضربتی 15 روزه از فردا  محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  ناصر   2 سالها پیش  

آقای شهردار لطفأ هرجه زودتر پارک باغشمال را قبل از این که بیشتر از این مورد تجاوز قرار گیرد به سرانجام برسانید.
پژوهشیار