بزرگداشت سپهبد صیادشیرازی در تبریز/

آل هاشم: شهید صیاد شیرازی یکی از افسران نخبه ارتش جمهوری اسلامی ایران بود

1401/01/21 - 10:07 - کد خبر: 61099 نسخه چاپی

نصر: مراسم بزرگداشت بیست و سومین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح منطقه در تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید علی صیاد شیرازی گفت: شهید صیاد شیرازی طراح عملیات‌های مختلف و تعیین کننده در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

امیر سرتیپ علی حاجیلو افزود: این شهید بزرگوار به همراه جمعی از فرماندهان عملیات‌های بزرگ و تعیین کننده‌ای را در منطقه جنوب کشور طراحی و ماشین نظامی رژیم بعثی عراق را منهدم کردند.

وی گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس درخشان‌ترین و مهمترین ایام تاریخ انقلاب اسلامی است که در راس آن شهید صیاد شیرازی از فرماندهان بلا منازع جنگ است.

امیر سرتیپ بختیاری معاون وقت عملیات نیروی زمینی ارتش و از همرزمان شهید صیاد شیرازی هم با ذکر خاطراتی از این شهید بزرگوار، گفت: شهید صیاد شیرازی الگویی بزرگ برای همه ما بود و مسئولیت بزرگی در ارتش جمهوری اسلامی ایران بر عهده گرفته بود و با متانت و حوصله و رعایت احترام در جایگاه اقتداری خاصی خدمت کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی رفتاری متین و سنگین داشت و همه ما قبول کرده بودیم که به رغم سن کم در زمان مسئولیت شان قابلیت‌های بزرگی دارد و هیچ چیزی از ارتشبدهای زمان خود کم نداشت و نشان داد در اداره نیروی زمینی ارتش بسیار هوشمندانه و با تجربه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی، گفت: شهید صیاد شیرازی یکی از افسران نخبه ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که نقش بسیار ویژه ای در پیروزی های کشورمان در دفاع مقدس داشت.

حجه الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم افزود: شهید صیاد شیرازی بر امور نظامی تسلط ویژه ای داشت و ایشان یکی از چهره های منحصربفرد نظامی ایران بود. عشق و علاقه شهید صیاد شیرازی به اهل بیت علیهم السلام زبان زد بود و شب های اول هر ماه روضه شهید صیاد تعطیل نمی شد و تا امروز هم این جلسات ادامه دارد.

وی افزود: منش و روش شهید صیاد شیرازی بهترین الگو برای فرماندهان ماست تا با الگوگیری از روش و شخصیت ایشان راه او را ادامه دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: یکی از اقدامات شهید صیاد شیرازی پس از پیروزی انقلاب اسلامی "تهیه طرح های عملیاتی" بود که منجر به شکسته شدن حصر شهرهای سنندج، پادگان های بانه، مریوان و سقز شد. نقش شهید صیاد شیرازی در کنترل و مدیریت قائله کردستان در سال اول انقلاب بی نظیر و بی بدیل بود و بعد از آن هم نقش تعیین کننده ای در دفاع مقدس، همچنین در عملیات مرصاد بر علیه منافقین داشت.

این گزارش می افزاید، در پایان مراسم از خانواده معظم شهدای ارتش و شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در سال ۱۳۲۳ در شهرستان درگز استان خراسان دیده به جهان گشود. شور مذهبی و انقلابی از همان دوران جوانی در وی مشهود بود و از فرماندهان مکتبی ارتش جمهوری اسلامی پس از انقلاب اسلامی بود که در هشت سال دفاع مقدس درخشید.

صیاد شیرازی صبح روز شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۷۸ توسط منافقان کوردل جلوی در منزلش ترور شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/
آل هاشم: شهید صیاد شیرازی یکی از افسران نخبه ارتش جمهوری اسلامی ایران بود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار