رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان:

دمای هوای آذربایجان‌شرقی طی هفته‌ جاری به طور نسبی افزایش می‌یابد

1401/01/20 - 15:38 - کد خبر: 61072 نسخه چاپی

نصر:  رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از افزایش دو الی پنج درجه‌ای دمای هوای استان طی هفته‌ی جاری خبر داد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که امروز، فعالیت اصلی سامانه‌ی بارشی رخ می‌دهد که رگبار باران و رعد و برق و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و همچنین در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: باتوجه به شدت فعالیت این سامانه، احتمال آب گرفتگی، سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال اصابت صاعقه در ارتفاعات دور از انتظار نیست.
وی افزود: از روز یکشنبه به تدریج سامانه‌ی بارشی مذکور ضعیف شده و در طول هفته جوّی نسبتاً پایدار در غالب نقاط استان حاکم خواهد بود.
امیدفر یادآور شد: روز سه‌شنبه باتوجه به عبور سامانه‌ی زودگذر، وزش باد گاهی تا شدید پیش‌بینی می‌شود همچنین روز چهارشنبه نیز عبور موج‌های زودگذر سبب افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و رعد و برق خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: از نظر دمایی تغییرات قابل توجهی پیش‌بینی نمی‌شود اما طی روزهای آینده شاهد افزایش دو الی پنج درجه‌ای دما خواهیم بود.
وی یادآور شد: باتوجه به شروع فصل بهار و احتمال آغاز بارش‌های محلی و بهاری در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و بارش رگباری باران و رعد و برق دور از انتظار نیست.
رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۲۰ و هشت درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۱۳ درجه‌ است که نسبت به روز گذشته چهار درجه کاهش یافته است.
وی در پایان در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان اضافه کرد: ورزقان با دمای چهار درجه، خنک‌ترین شهر استان و میانه با دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌اند.
انتهای پیام/
دمای هوای آذربایجان‌شرقی طی هفته‌ جاری به طور نسبی افزایش می‌یابد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار