شهردار اردبیل؛

۱۶ هکتار زمین در اردبیل فضای سبز می‌شود

1401/01/20 - 12:17 - کد خبر: 61050 نسخه چاپی

نصر: شهردار اردبیل از برنامه ریزی برای افزایش سرانه فضای سبز در این شهر خبر داد و گفت:با هدف جبران کاستی‌های موجود در فضای سبز شهری، ۱۶ هکتار به این فضا در شهر اردبیل اضافه خواهد شد.

به گزارش نصر، محمود صفری روز شنبه در گفت و گویی از افزایش ۱۶ هکتاری سرانه فضای سبز شهر اردبیل خبر داد و گفت: ۱۰ هکتار از این فضا در مناطق مختلف شهر و ۶ هکتار دیگر هم مربوط به محله کم برخوردار میراشرف در نظر گرفته شده که زمین آن تملک شده و آماده ایجاد فضای سبز می‌باشد.
وی اظهار کرد: با طراحی و کار بر روی مناطقی همچون میراشرف، باغ شریعت و زمین‌های با کاربری فضای سبز در محدوده برخی شهرک‌ها تلاش می کنیم تا کاستی‌ها و خلاء‌های موجود در فضای سبز برطرف شود.
شهردار اردبیل با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار گرفته است، افزود: توسعه فضای سبز اردبیل نیازمند تامین اعتبار است و در این باره طبق هماهنگی‌های لازم مقرر شده اعتبارات بخش فضای سبز در جاهای دیگر صرف نشود.
صفری بیان کرد: با بکارگیری نیروهای متخصص در سازمان زیبامنظر و فضای سبز شهرداری اردبیل تلاش می‌شود فضای سبز در مناطق مختلف شهر اردبیل توسعه یابد.
شهردار اردبیل همچنین درباره افزایش تعرفه‌های جدید تاکسی‌های اردبیل افزود: نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی و همچنین تاکسی سرویس مدارس با هدف بروز رسانی نرخ کرایه و جلب رضایت رانندگان تاکسی افزایش یافته است.
صفری درخصوص آخرین وضعیت طرح تفصیلی شهر اردبیل گفت: این طرح سالیان سال به دلیل نبود امکانات مالی راکد مانده بود که با توجه به ضرورت اجتناب‌ناپذیر ترسیم روشن و اصولی افق توسعه شهر، اتمام طرح تفصیلی در اولویت برنامه‌ شهرداری اردبیل قرار گرفته است.
شهر اردبیل با داشتن ۱.۵ متر مربع فضای سبز به ازای هر نفر، حدود ۶ متر از میانگین کشوری پایین تر است.
انتهای پیام/
۱۶ هکتار زمین در اردبیل فضای سبز می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار