نویسنده و محقق تبریزی، مطرح کرد؛

ماندگاری فرهنگ کشور با رشد فرهنگی ملت

1398/08/19 - 21:38 - کد خبر: 6103 نسخه چاپی

نصر: نویسنده و محقق تبریزی، گفت: انسان سازی را به بناسازی ترجیح می دهم، ماندگاری فرهنگ این ملت با رشد انسان ها میسر خواهد بود.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، «علی پولاد» نویسنده، محقق و سرمایه گذار تبریزی به مناسبات رونمایی از مجموعه کتاب ۷ جلدی «تورک ادبیات و مدنیت ینده گولوش، مزاح و طنز» خود با جمعی از اصحاب رسانه استان به گفت و گو نشست.

«علی پولاد» با اشاره به اینکه مجموعه کتاب های «تورک ادبیات و مدنیت ینده گولوش، مزاح و طنز» متشکل از اشعار، نثرهای طنز و فکاهی بیش از ۶۰۰ تن از شعرا و نویسندگان ترک زبان ایران است، ادامه داد: در این مجموعه سعی شده تا اشعار ۶۰۰ شاعر در یک هزار سال گذشته به طور کامل گردآوری شود تا به عنوان اولین مجموعه کامل اشعار طنز ارائه گردد. جلد نخست این مجموعه متعلق به شاعران طنز یک هزار سال گذشته است که به سبب کهنگی زبان و تغییرات ایجاد شده در فرهنگ و آداب مردم، بیشتر از جنبه طنز، جنبه پند دارد.

محقق تبریزی با بیان اینکه مجموعه حاضر ۲۱ آبان ماه با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر آذربایجان رونمایی خواهد شد، افزود:  مراسم رونمایی از کتاب «تورک ادبیات و مدنیت ینده گولوش، مزاح و طنز» با حضور ۳۰ تن از شعرای و نویسندگان طنزسرای ترک کشورمان برگزار خواهد شد و استاد کریمی مراغه ای تجلیل به عمل خواهد آمد، این رویداد محفلی برای اهل قلم و فرهنگ خواهد بود که سعی شده تا حد امکان زمینه بهره‌مندی علاقه‌مندان را فراهم کند.

وی در ادامه بخش عمده ای از فعالیت های خود در ایران را در زمینه توسعه فرهنگ و ماندگاری تاریخ آذربایجان، عنوان کرد و گفت: هدف من در کشورم بیشتر از بناسازی، انسان سازی است، معتقدم که این انسان ها هستند که فرهنگ را ماندگار می کنند نه بناها، به همین سبب طی سالیان متمادی در تلاش بودم در کنار پژوهش های خود در راستای توسعه فرهنگ و پرورش انسان‌هایی دانا فعالیت و سرمایه‌گذاری کنم.

پولاد با تاکید به اینکه سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور را باید بتوان به روی کار آورد، ادامه داد: تمام ایرانیان خارج از کشور قلبشان برای ایران می تپد اما باید بتوان به طور صحیح آن‌ها را در راستای توسعه فرهنگ و سرمایه گذاری در این مسیر ترقیب کرد.


وی تحول اقتصاد کشور را با سرمایه گذاری سرمایه داران ایرانی میسر دانست و گفت: در همه جای دنیا سرمایه گذاران مورد توجه دولت ها قرار می‌گیرند، چه اشکالی دارد اگر رئیس جمهور ما نیز برای جلب اعتماد و توجه شخصا از سرمایه‌دار کلان، برای مشارکت در امر توسعه کشور دعوت کند.

پولاد در خاتمه تاکید کرد: رونق اقتصاد ایران به سرمایه‌های مادی و معنوی ایرانیان خارج از کشور نیازمند است، پس بدون رودربایستی و هرگونه تناقضی زمینه فعالیت آن ها را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

 ماندگاری فرهنگ کشور با رشد فرهنگی ملت نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار