امام جمعه اردبیل اعلام کرد:

درخواست از رهبری برای تعیین تکلیف منطقه آزاد اردبیل

1401/01/20 - 09:19 - کد خبر: 61020 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: برای تعیین تکیف نهایی اجرای مصوبه تشخیص مصلحت نظام در ایجاد منطقه آزاد استان اردبیل از مقام معظم رهبری درخواست کردیم تا دستور لازم را صادر کنند.

به گزارش نصر،  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: برای تعیین تکیف نهایی اجرای مصوبه تشخیص مصلحت نظام در ایجاد منطقه آزاد استان اردبیل از مقام معظم رهبری درخواست کردیم تا دستور لازم را صادر کنند.
آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با اشاره به موضوع منطقه آزاد تجاری در استان گفت: منطقه آزاد تمام استان‌های مرزی کار می‌کند جز منطقه آزاد اردبیل.  تمام استان‌های مرزی که اخیراً مجوز منطقه آزاد گرفتند مشغول احداث زیرساخت‌ها هستند جز منطقه آزاد اردبیل که نمی دانیم علت چیست.
وی ادامه داد: ماجرا از این قرار است که مجلس چهار نقطه را تصویب کرد اما مجمع تشخیص مصلحت آن را به یک نقطه تقلیل داد و جای آن را هم مشخص نکرد بلکه به خود دولت واگذار کرد به دولت گفتیم این مصوبه را اجرا کنید گفتند خطر امنیتی دارد هر نقطه را تعیین کنیم نقاط دیگر اعتراض می‌کنند گفتیم پس هر چهار نقطه را اعلام کنید گفتند خلاف مصوبه است گفتیم پس دو نقطه را اعلام و بقیه را در آینده الحاق کنید گفتند خلاف مصوبه است گفتیم پس تعیین یک نقطه را به خود استان محول کنید آقای لاریجانی فرمود خلاف مصوبه است و این گونه بود که مصوبه مجمع کار را به بن بست رساند.
عاملی افزود: یک اکیپ فنی قابلیت تمام نقاط را ملاحظه و سپس فقط یک نقطه را حائز شرایط دانستند و به رئیس جمهور گزارش دادند اما باز در اجرا از اوضاع امنیتی واهمه کردند یا شاید علت دیگری در کار بود که ما متوجه نشدیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیگیری هایی که در راستای اجرایی شدن منطقه آزاد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ما در استان اعلام کردیم هر چه تصمیم بگیرید می پذیریم اما باز به جایی نرسید. مسئولان هر چه تصمیم بگیرند ما قبول داریم و با آن مشکل نداریم دوم اینکه اگر یک نقطه یا دو نقطه را تعیین کردند اهالی بقیه نقاط نگران نباشند در آینده بقیه از طریق الحاق به منطقه آزاد ملحق می‌شوند همچنان که در سایر مناطق آزاد کشور از طریق الحاق توسعه های بزرگ انجام داده اند الحاقیه بعضی از مناطق آزاد از کل چهار نقطه ما بیشتر است.
انتهای پیام/
درخواست از رهبری برای تعیین تکلیف منطقه آزاد اردبیل خبرگزاری عصرایران


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار